اقدام قابل تحسین مادر شهید "سعید دهقان اناری" در بخشش قاتل فرزند خود

فرمانده انتظامی استان کرمان از بخشش قاتل شهید "سعید دهقان اناری" با گذشت و بزرگواری مادر این شهید و به یمن پرچم متبرک حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سالگرد شهادت فرزندش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، گفت: صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه، قاتل شهید نیروی انتظامی"محمدسعید دهقان اناری" که با رای مراجع قضایی در پای چوبه دار منتظر اجرای حکم قصاص بود، با رضایت و بزرگواری مادر این شهید که مصادف با سالروز شهادتش بود، از طناب دار رهایی یافت.

وی در ادامه افزود: قاتل، فردی ۴۲ ساله است که در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ به اتهام سرقت در حال انتقال به مراجع قضایی بود که در حین انتقال این فرد و سایر متهمان، با ماموران کلانتری ۱۴ کرمان درگیر شد و سرباز "محمدسعید دهقان اناری" را با ضربات چاقو مجروح کرد، که این شهید بلافاصله به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) انتقال یافت، اما به علت اینکه از ناحیه شریان اصلی گردن زخمی شده بود، به کما رفت و پس از ۳۳ روز، در  ۲۰ اردیبهشت به فیض شهادت نائل آمد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه صبح امروز زمان قصاص قاتل این شهید بود اما مادر بزرگوار شهید دهقان اناری در پای چوبه دار رضایت داد؛ تصریح کرد: این اقدام را درسی برای همگان است و مادر شهید دهقان اناری با این اقدام خود ایثار و از خود گذشتگی را به ما آموخت.

مادر بزرگوار شهید دهقان اناری در توضیح این اقدام زیبا می گوید: این کار معامله‌ ای بود که با خدا کردم؛ تصمیم سختی بود و برای همین اول صبح به گلزار شهدای کرمان رفتم و از خود شهدا برای این کار سخت مدد گرفتم.

وی، ادامه داد: به گلزار شهدای کرمان که رسیدم هنوز هوا تاریک بود؛ خود را به مرقد مطهر حاج قاسم رساندم و آنجا خیلی التماس و دعا کردم. از حاج قاسم خواستم که کمکم کند و اگر راهی وجود دارد که بتوانم قاتل فرزندم را ببخشم، خود شهدا آن را به دل من بیندازند.

این مادر شهید در ادامه حرفهایش گفت: زمانی که قاتل فرزندم برای اجرای حکم به کنار چوبه دار رفت، نمی‌ دانم چه اتفاقی افتاد که یکباره به خدا گفتم: "خدایا! با تو معامله می‌کنم؛ برای رضای تو، به احترام حضرت زهرا(س) و به حرمت امام حسین (ع) می‌ بخشم. انشاءالله که این کار ما مورد رضایت خدا باشد.

اقدام قابل تحسین مادر شهید "سعید دهقان اناری" در بخشش قاتل فرزند خود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha