نهی از منکر وظیفه دینی است اما به جز مفاسد اخلاقی، فساد اقتصادی و گرانی هم منکر است و باید جلوی آنها را گرفت

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده مشهد در خصوص ضرورت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: حتماً در این بخش باید به صورت جامع و کامل پرداخته شود و اگر قوانینی لازم است در این حوزه به تصویب برسانیم. نهی از منکر وظیفه دینی است اما به جز مفاسد اخلاقی، فساد اقتصادی و گرانی هم منکر است و باید جلوی آنها را گرفت.

به‌گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،  نصراله پژمان‌فر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 21 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل هشتم قانون اساسی، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اسلامی که در جامعه ما باید به آن پرداخته شود موضوع امر به معروف و نهی از منکر است و در قانون اساسی نیز یک اصل مستقل برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: امیرالمومنین (ع) نیز می‌فرماید همه کارهای خوب حتی جهاد فی سبیل الله در برابر امر به معروف مثل یک آب محدود در برابر یک دریای بیکران است. امروز متأسفانه به دلیل عدم حمایت از آمرین به معروف با وجود قانون مصوب مجلس در زمینه حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر اما در جامعه ما برخورد ناشایستی با آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: روز گذشته در مترو مشهد اتفاقی افتاده که یکی از وابستگان خانواده شهدا تذکری به فردی که در موضوع عفاف و حجاب منکری مرتکب می‌شده، داده است که نه تنها حمایتی از این خواهر شهید صورت نگرفته بلکه در برخورد فیزیکی عامل منکر فضایی متشنج در جامعه ایجاد شده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: خواهش ما به عنوان رئیس قوه مقننه از شما این است که یکی از مسائلی که خانواده معزز شهدا و مؤمنین به انقلاب انتظار دارند در جامعه پیاده شود، رعایت حدود الهی است که در این حوزه بی‌توجهی فاحشی صورت می‌گیرد و امروز این مسئله را به‌عنوان یک جریان سیاسی علیه اعتقادات مردم هجمه می‌کنند.

پژمانفر اضافه کرد: انتظار داریم حداقل در اماکن عمومی این مسئله کنترل شود، اینکه در جامعه دیده شود خواهر شهیدی امر به معروف و نهی از منکر کند و با وی برخورد شود به هیچ عنوان شایسته نیست لذا مسئولین ذیربط باید وظایف قانونی خود را در این راستا انجام دهند، از طرف خودم و بسیاری از افرادی که این موضوع را تقبیح کردند این عمل را محکوم می‌کنم و انتظار داریم از مسئولین اجرایی که برخورد مقتضی با افراد صورت گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، عنوان کرد: اصل موضوع که مربوط به اصل هشتم قانون اساسی و اصل امر به‌معروف و نهی از منکر است، بدون شک هم یک وظیفه قانونی در قانون اساسی و هم یک وظیفه شرعی برگردن همه ما و هم یک مسئولیت دینی و انسانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حتماً بدون شک در این بخش ما در مجلس هم باید به این موضوع توجه کنیم و هم اقداماتی که لازم است انجام دهیم و هم اگر قوانینی که لازم است وضع کنیم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه وقتی از امر به‌معروف و نهی از منکر صحبت می‌کنیم به‌صورت جامع و کامل به آن توجه کنیم افزود: ما در مجلس شورای اسلامی هم به موضعاتی که در مظاهر منکرات هست توجه کنیم و هم به ریشه‌های اساسی منکراتی باید توجه کنیم و هم باید اقدام کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برای ما به‌عنوان مجلس شورای اسلامی هم مظاهر فساد و خلاف عفت عمومی منکر است هم گرانی منکر است.

وی با بیان اینکه حتماً باید کمیسیون‌های مربوطه در این حوزه فعال شوند تأکید کرد: امیدوارم کمیسیون‌های مربوطه در این حوزه چه در کمیسیون فرهنگی و چه کمیسیون‌های اقتصادی هرکدام به نوبه خود در مبارزه با فساد؛ چه فساد اقتصادی چه مظاهر فساد اخلاقی حتماً فعال شوند و توجه کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha