افتتاح پروژه های عمرانی بهداشت و درمان استان زنجان با اعتبار ۲۴۷میلیارد ریال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: بمناسبت هفته سلامت ۶ پروژه عمرانی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان،  حسن بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد :  اصحاب رسانه خبرگزاری ها و خبرنگاران ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند  کمک بسیار موثری برای افزایش سلامت جامعه سلامت جامعه که البته سلامت جامعه بدون  تمامی اقشار جامعه محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران جز ۱۰ کشور موفق دنیا به لحاظ کنترل  بیماری کرونا توسط بهداشت جهانی اعلام شد افزود : این کنترل و مهار کرونا به همت مدافعان سلامت و همراهی تمام انجمن ها ،انجیو ها ،اصحاب رسانه، مردم و... نقش ویژه‌ای داشتند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۵ درصد اهداف سلامت با همکاری بخش غیزدولتی ، سازمان های مردم نهاد و خیرین انجام می شود، ابرازکرد: به عبارتی ۲۵ درصد حوزه در اختیار کادر بهداشت و درمان است در کل دنیا.

بختیاری بااشاره به اهمیت سلامت و سلامتی در جامعه گفت : طبق تعریف بهداشت جهانی، سلامت به معنای سلامت کامل  جسمی، روانی، اجتماعی است نه فقدان بیماری را شامل نمی‌شود  بلکه  تمامی امور نیز  مد نظراست.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی پروژه‌های نیمه تمام متعددی در دست اجرا دارد، خاطر نشان کرد: پروژه های نیمه تمام هزینه ایجاد میکند  که نمونه آن پروژه مرکز آموزشی، درمانی رجبعلی مقدم که بالای ۳۰ سال است انجام نشده و چندین مرتبه تغییر کاربری صورت گرفته است ،و باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورم بالا نیازمند هزینه‌های میلیاردی هستند این در حالی است که اگر این پروژه‌ها اگر در زمان‌های مقرر تکمیل می شدند مردم نهایت استفاده را  از این سرمایه ملی می بردند و از خدمات محروم نمی شوند .

وی با اشاره به اینکه در طول هفته سلامت  پروژه‌ پایگاه فوریت‌های پزشکی اشراق در شهرک صنعتی علی آباد ، پد بالگرد  اورژانس هوایی سجاس و طارم و ساختمان جدید فوریت‌های پزشکی صائین قلعه و راه اندازی سیستم دیجیتال شهرستان طارم و احداث تجهیز  کلینیک خدابنده  افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد افزود : در کل مجموع این پروژه‌هابا اعتباری بالغ بر ۲۴۷ میلیارد ریال تکمیل شده‌ است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شعار روز شمار هفته سلامت با موضوع سلامتی خانواده و جوانی جمعیت  است افزود: این  موضوع متاسفانه مود غفلت قرار گرفته است و از سال های  پیش مقام معظم رهبری  در این خصوص تاکید کرده است ولی به آن پرداخته نشده است.

بختیاری تصریح کرد: خوشبختانه جامعه نخبگانی جامعه به این  نتیجه رسیده اند که برای داشتن جامعه‌ای  توانمند و فعال داشته باشیم باید موضوع جوانی جمعیت مدنظر قرار بگیرد که اگر اینچنین نشود سالخوردگی گریبان گیر جامعه می‌شود و دیگر نمی‌توان کاری کرد ، در این راستا استان زنجان همسو با کشور قرارگاه جوان سازی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی را  تشکیل داده است.

وی با اینکه ما مدافع تولید و اشتغال هستیم  اظهار کرد: تولید باید عارضه زیست محیطی ایجاد نکند، استان ما در حال حاضر به لحاظ سلامت محیط زیست دچار چالش است  که باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

این مسئول  با بیان اینکه در سطح کشور ۸ محصول استراتژیک برای کنترل سلامت مورد بررسی قرار می‌گیرد  خاطرنشان کرد: از این ۸ محصول استراتژیک ، سه محصول  توسط استان زنجان از  لحاظ وجود سم، کود و فلزات سنگین مورد پایش قرار می‌گیرد .

بختیاری در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگار خبرگزاری سلامت در خصوص احداث پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گفت : این پروژه در فاز اول ۹۰ درصد آماده افتتاح است و فاز دوم نیز بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است .

وی با اشاره به  اینکه ۹ مورد مصوبات سفر ریاست‌جمهوری در استان که توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد افزود:  در خصوص افزایش تخت بیمارستان طارم  در واقع افزایش فضای اورژانس را داشته ایم که طرح توجیهی و مطالعاتی  آن انجام شده است .

این مسئول با اشاره به مشکلات کلینیک بخش چورزق  در خصوص نبود پزشک و.... گفت :  با توجه به بدهی انباشته شده در تمامی داروخانه ها از جمله بخش چورزق طلب داروخانه پرداخت نشده بود و طی تذکراتی که صورت گرفته بود در خصوص بدهی که اگر انجام نشود قطع همکاری می‌کند  و همین موضوع باعث تشدید مشکلات در این بخش شد ک با ورود دانشگاه به این موضوع مشکل برطرف شد و حتی به دلیل  مشکل نبود پزشک در آن بخش نیز کار به جایی رسید که جابجایی نیرو و ریاست شبکه صورت گرفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha