امنیت، سلامت و کرامت زائران حج باید تضمین شود

رییس فراکسیون حج و زیارت در مجلس شورای اسلامی گفت: در حج به ویژه حج عمره سلامت، امنیت و کرامت حجاج حائز اهمیت است و باید تضمین شده باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،احد آزادی‌خواه در مورد آخرین اخبار حج تمتع و عمره گفت: سیاست سعودی‌ها راه اندازی حج امسال است و پیش بینی می‌کنیم سهمیه مشخصی برای جمهوری اسلامی ایران با توجه به میزان متقاضیان در نظر گرفته شود، هر ساله حدود ۸۰ هزار متقاضی سفر حج هستند که براساس آن مجوز صادر می‌شود.

سلامت، امنیت و کرامت حجاج حائز اهمیت است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حج به ویژه حج عمره سلامت، امنیت و کرامت حجاج حائز اهمیت است و باید تضمین شده باشد. یک هیئت ایرانی در خصوص موضوعات حج از مدتی قبل با سعودی ها وارد مذاکره شده‌اند. طبق آخرین جلسه‌ای که با رییس سازمان حج و زیارت و بیت مقام معظم رهبری داشتیم مقرر شد کلیه امور مقدماتی برای زائرین ثبت نامی آماده شود، به محض اعلام آمادگی سعودی مبنی بر پذیرش زوار اقدامات کار انجام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در مورد امنیت زائران برای زیارت عتبات عالیات به استفاده از پروازهای هوایی تاکید شده است، اما متاسفانه هزینه پرواز هوایی بسیار زیاد است و ورود دلالان به این عرصه و سوءاستفاده گری آنها دور از انتظار نیست، نباید اجازه بدهیم عده‌ای به نام سفرهای معنوی و زیارتی که مورد اشتیاق عموم مردم است به سوداگری و منفعت‌طلبی پرداخته و مردم را تحت فشار قرار دهند، باید تصمیمی در این راستا اتخاذ شود تا شاهد کاهش هزینه سفرهای معنوی باشیم.

به دنبال بازگشایی مرزهای زمینی هستیم

آزادی‌خواه تاکید کرد: معاونت عتبات سازمان حج و زیارت به دنبال بازگشایی مرزهای زمینی برای تردد زائرین هستند اما هنوز به مرحله مجوز نرسیده‌اند، امیدواریم هر چه سریع‌تر  این برنامه در دستور کار قرار بگیرد فراکسیون حج و زیارت مجلس در کنار امنیت زائرین به فکر کاهش هزینه سفرهای زیارتی است، فرآیند چارترینگ هواپیماهای سفر به عتبات توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، به سازمان حج و زیارت نیز واگذار شود و این مهم مورد بررسی متولیان امر قرار بگیرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی جلساتی در مورد اعزام زائران تشکیل دادند و حتی برنامه ریزی مشخصی برای ایام خاصی از سال همچون نوروز، ماه محرم و اربعین حسینی با اختصاص پروازهای هوایی برای سفرهای زیارتی هزینه کمتری در نظر گرفته می‌شود.

رئیس فراکسیون حج و زیارت در پایان خاطر نشان کرد: مردم در حال حاضر خواهان بازگشایی مرزهای زمینی مهران و خسروی هستند و در نظر داشته باشیم، تضمین امنیت سفرهای زمینی دو سویه است. این امنیت باید از سمت دو دولت عراق و ایران تضمین شود، در کشور ما امنیت برقرار است و مشکلی از این جهت نداریم اما عراق متاسفانه به جمع بندی کامل در این راستا نرسیده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha