دیدار فرمانده سپاه ثارالله و استاندار جدید کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان، خواستار کشت جایگزین غلات در جنوب ،با توجه به کمبوها و نیازهای کشور شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، در دیدار فرمانده و مسئولان سپاه ثارالله استان کرمان با استاندار جدید کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان در این دیدار گزارشی از وضعیت استان و اقدام‌ هایی که سپاه در بخش‌ های مختلف انجام داده ارائه و بر همکاری همه جانبه سپاه با دولت تاکید کرد.


سردار حسین معروفی، افزود: عمده خدماتی که سپاه در بخش‌ های مختلف از جمله آب، مسکن روستایی، محرومیت زدایی و کمک‌ های مومنانه انجام می‌دهد، در قرارگاه‌ ها تعریف شده و از آنجا مدیریت می‌ شود.


وی بر استفاده از توانمندی مردم، خیران، گروه‌ های جهادی و دولت تاکید کرد و گفت: به طور مثال در بحث آب، سپاه ثارالله با همکاری گروه‌ ها توانست از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون آبرسانی در ۴۰۹ روستای استان را انجام دهد و در سال آینده هم برای آبرسانی به ۴۶۶ روستا برنامه‌ ریزی شده است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان, از استاندار درخواست کرد: در زمینه بازگشت پول شرکت‌ های بزرگ به استان و کمک به ایجاد اشتغال هم استانی ها تلاش کند. همچنین مباحثی چون: جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی و ساماندهی آن برای ایجاد امنیت و همچنین ایجاد کشت جایگزین در جنوب استان از دیگر خواسته‌ های فرمانده سپاه ثارالله در دیدار با  استاندار کرمان بود.


استاندار کرمان نیز در این دیدار از تلاش‌ های سپاه در حوزه امنیت، اقتصاد، فرهنگ، پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و حل بحران‌ های متعدد تشکر کرد و گفت: سپاه همواره به عنوان ستون اصلی در کنار دولت بوده و انگیزه‌ های اعتقادی و حرکت جهادی سپاه در پیشبرد بهتر کارها موثر بوده است.


محمد مهدی فداکار با توجه به درخواست سردار معروفی مبنی بر کشت غلات در جنوب کرمان, به عنوان کشت جایگزین، به تبعات جنگ اوکراین و کمبود غلات در جهان، اشاره و خاطر نشان کرد: استان کرمان از کشت غلات به عنوان کشت جایگزین، حمایت می‌ کند.

وی همچنین در دیدار با معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، با تاکید بر فضا سازی اجتماعی برای مقابله با مواد مخدر در استان کرمان، افزود: بخش مهمی از ظرفیت و انرژی مدیریت و امنیتی استان کرمان مصروف مقابله با مواد مخدر می شود، که این امر نیازمند توجه ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان کرمان است.

وی آسیبهای اجتماعی ناشی از عرضه مواد مخدر را گسترده دانست و بیان کرد: در راستای مقابله با این مقوله علاوه بر ترویج فرهنگ پیشگیری، باید روند درمان و بهبود معتادان متجاهر هم برنامه ریزی عملیاتی و مطلوبتری صورت گیرد.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، گفت: راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور علاوه بر ترویج فرهنگ پیشگیری توجه ویژه به استان های شرق کشور به عنوان پیش قراول مقابله با مواد مخدر است .

سردار ناصر اصلانی, استان کرمان را جز استان های موفق در زمینه مقابله با مواد مخدر برشمرد و تصریح کرد: امسال در بخش اعتبارات مقابله و پیشگیری و درمان معتادان متجاهر این استان توجه ویژه ای شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha