روستای پورشعبان منوجان بعنوان پایلوت اشتغال روستایی وزارت تعاون در کشور انتخاب شد

معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی از انتخاب روستای پورشعبان در شهرستان منوجان بعنوان پایلوت مدل آزمایشی اشتغال روستایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: این روستا بعنوان یک مدل آزمایشی اشتغال روستایی در حوزه مشاغل خانگی زنان و مردان مورد ارزیابی و حمایت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی مسکنی در حاشیه سفر خود به شهرستان منوجان، گفت: روستای پورشعبان به عنوان پایلوت مدل آزمایشی اشتغال روستایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شده است و در آینده از این مدل و الگو برای تأمین به کل کشور و مناطق محروم استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه این طرح پایلوت در ۲ بخش بانوان و آقایان برنامه ریزی شده است، افزود: در بخش بانوان صنایع دستی و در بخش آقایان کشاورزی به صورت تعاونی در دستور کار است.

معاون امور تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی، ابراز داشت: جهت اشتغال و راه اندازی تعاونی در روستای پورشعبان، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده می شود و هماهنگی های لازم از طریق فرمانداری و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان منوجان پیگیری شود.

مسکنی ادامه داد: فرمانداری منوجان با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان نسبت به بررسی درخواست تعاونی روستای پورشعبان در زمینه در اختیار قرار دادن زمین احداث تعاونی، این مورد را در دستور کار خود قرار دهند.

وی بیان کرد: روستای پورشعبان را برای نمونه و پایلوت در نظر می گیریم و از منوجان شروع خواهیم کرد، امیدواریم که در سفر بعدی به این منطقه شاهد اشتغال خانگی جوانان، مردان و زنان روستای پورشعبان باشیم و زمینه اشتغال پایدار فراهم شده باشد.

شایان ذکر است؛ با پیگیری معاون وزیر کار مقرر شد: موارد احداث یک پارک با وسایل بازی برای کودکان روستا، یک مرکز حرفه آموزی، یک مرکز مذهبی و همچنین ایجاد ۲ تعاونی به منظور اشتغال روستاییان پیگیری و انجام پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha