اردوی جهادی پایگاه خواهران کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روستای محمودآباد شیراز برپا شد

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از برگزاری اردوی جهادی پایگاه خواهران کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در روستای محمود آباد، با ارایه خدمات سلامت در سطح عمومی و تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سرهنگ پاسدار «حسین صمصام» با تاکید بر اینکه گروه های جهادی نماد امیدآفرینی و خدمت خالصانه هستند، گفت: یکی از رسالت های سازمان بسیج جامعه پزشکی و جهادگران سلامت، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی به نیازمندان و مردم مناطق کم برخوردار است.
او با اشاره به سازماندهی جهادگران سلامت در قالب تیم های جهادی از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده، هر تیم جهادی سلامت محور به صورت ثابت برای دست کم یک سال در یک منطقه محروم حضور یافته و در مرحله نخست با کمک پایگاه بسیج محله اقدام به شناسایی نیازمندان برای ارائه خدمات پزشکی می کند؛ در مرحله دوم، از ظرفیت های مختلف محله ها، نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی همانند مجموعه سلامت، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره) با محوریت بسیج اقشار برای هم افزایی و ارائه خدمات هدفمند، استفاده می شود.
سرهنگ صمصام ادامه داد: تیم های جهادی سلامت محور به صورت ماهانه در روز و تاریخ مشخصی در محله مورد نظر حضور یافته و در فرآیندهای مشخصی ارائه خدمات می کنند.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس با بیان اینکه پس از اطلاع رسانی به جامعه هدف از طریق مدیر محله، خدمات سطح یک، غربالگری و پایش سلامت به مردم ارائه می شود، افزود: در ادامه تیم تخصصی برای ارائه خدمات سطح دو، در محل حضور یافته و در صورت نیاز، بیماران برای ادامه درمان های تشخیصی و تکمیلی به مراکز درمانی پشتیبان تیم های جهادی ارجاع داده می شوند.
او اضافه کرد: جهادگران سلامت همواره در طول بیش از چهار دهه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در کنار مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه بوده اند و فعالیت آنها نماد امیدآفرینی و خدمات خالصانه بوده است؛ اوج خدمت رسانی جهادگران سلامت نیز در همه گیری کرونا نمایان شد و برگ زرین دیگری در کارنامه آنان به ثبت رسید.
سرهنگ صمصام با تاکید بر اینکه یکی از اهداف جهادگران سازمان بسیج جامعه پزشکی این است که گفتمان جهادی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود، اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به برگزاری رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در کشور، جهادگران سلامت استان فارس در قالب ۵۱ تیم جهادی سلامت محور در سراسر استان فارس، خدمات بهداشتی درمانی نظیر غربالگری (اندازه گیری فشار خون، قند خون، بینایی سنجی، شنوایی سنجی)، ویزیت پزشکان عمومی و متخصص قلب، زنان، داخلی، اطفال، چشم، ارتوپدی، داخلی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی، همچنین خدمات دندانپزشکی و توزیع دارو را به صورت رایگان به مردم نیازمند و مناطق کم برخوردار ارایه می کنند.
او با اعلام اینکه رزمایش جهادگران فاطمی از هفدهم اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا سی ام اردیبهشت نیزادامه دارد، گفت: این رزمایش با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی از سوی پنجاه تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی استان فارس به مناطق کم برخوردار در حال برگزاری است.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس در ادامه از معاینه رایگان بیماران بی بضاعت در درمانگاه شهید مطهری شیراز، با حضور دکتر «سید وحید حسینی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر «محمود نجابت» مشاورعالی رییس دانشگاه در روز پنجشنبه بیست و دوم اردیبهشت ۱۴۰۱و همچنین تداوم برپایی اردوهای جهادی سلامت محور کانون بسیج برادران دانشگاه در روز جمعه بیست و سوم اردیبهشت سال جاری در مناطق کم برخوردار شهرستان بیضا خبر داد.
او با قدردانی از تلاش و همکاری های صمیمانه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاونت های بهداشت، درمان و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، به ویژه اساتید، پزشکان و کادر بسیجی بهداشت و درمان در مجموعه سلامت استان، ابراز امیداوری کرد تا با توسعه این اقدامات خداپسندانه، روحیه و فرهنگ کار جهادی گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha