۴۰۰ گروه بازرسی در استان تهران فعالیت می‌کنند

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از فعالیت ۴۰۰ اکیپ بازرسی برای مقابله با احتکار و گران‌فروشی در بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از تهران ، سعید محمدی‌پور با اشاره به طرح نظارتی ویژه که از روزهای گذشته در بازار آغاز شده گفت: کالاهای هدف در این طرح، کالاهای اساسی به ویژه روغن، ماکارونی، برنج، شکر، شوینده و محصولات سلولزی بوده و هدف بازرسی عرضه بیشتر این اقلام است.

وی از فعالیت ۴۰۰ اکیپ بازرسی در سطح استان تهران با همکاری اتحادیه‌ها، بازرسان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی خبر داد و اظهار داشت: سعی می‌کنیم کالاها هر چه بیشتر عرضه و از احتکار، حتی احتکار در واحدهای صنفی جلوگیری شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران از بازدید از بزرگترین تولیدکننده روغن در تهران خبر داد و تصریح کرد: بر اساس مشاهدات مقدار زیادی روغن برای تصفیه به این واحد تولیدی وارد شده و خط تولید با ۸۰ درصد توان در حال تولید است. همچنین ماشین‌ها آماده بارگیری برای انتقال روغن‌های تولید شده، بودند.

محمدی‌پور درباره ادامه طرح ویژه نظارتی خاطرنشان کرد: به طور کلی بازرسی و نظارت بر بازار وظیفه دائمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها است. اما در این طرح، همه معاونت‌های سازمان و نیروهای آن به جز تعدادی که مسئولیت پشتیبانی را برعهده دارند در سطح بازار حضور دارند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره چرایی کمبود روغن نیز ابراز داشت: این مسئله مربوط به حوزه بازرسی نیست، بلکه باید از حوزه تجارت و صنعت پیگیری شود. همچنین وزارت جهاد کشاورزی تأمین‌کننده روغن خام است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان تهران ادامه داد: بازدیدهای ما در بازار نشان می‌دهد که مشکل روغن کماکان وجود دارد، اما با توجه به افزایش تولید، پیش‌بینی می‌شود این مشکل به زودی برطرف شود. 

محمدی‌پور از مردم خواست اگر با احتکار و گرانفروشی مواجه شدند، به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند و بیان کرد: هم‌اکنون، تعداد پاسخگویان دو برابر شده و تا ساعت ۹ شب به صورت مستقیم به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود. از ساعت ۹ شب تا شش صبح هم به صورت پیغام‌گیر ضبط و بعد پیگیری می‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha