کد خبر: 179931
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در کردستان تامین می شود

استاندار کردستان از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان خبر داد و گفت: هیچ مشکل و کمبودی در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان اسماعیل زارعی کوشا در جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان، گفت: علیرغم تمام جوسازی‌های معاندین، به لطف بصیرت مردم و تلاش‌های مسؤولین طرح مردمی سازی یارانه ها با کمترین مشکل اجرایی شد.

وی با اشاره به آسیب های ارز ترجیحی برای اقتصاد کشور به ویژه دهک های پایین جامعه، افزود: بخش زیادی از یارانه کالاهای اساسی با ارز ترجیحی تامین می‌شد که شبکه دلالی و عده ای محدود از رانت آن بهره مند می شدند.

استاندار کردستان اظهار کرد: در ضرورت اجرای این طرح شکی نیست و بسیاری از صاحب نظران اقتصادی کشور از جناح‌های مختلف سیاسی آن را تایید کردند.

زارعی کوشا ادامه داد: طرح مردمی سازی ها یارانه یک اقدام مهم و حیاتی برای کشور بود و همه ما باید سعی کنیم با کمترین مشکل این طرح دنبال شود.

وی با اشاره به تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی در استان کردستان، یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته ما در کردستان هیچ‌ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

در ادامه جلسه، موضوع افراد جامانده از دریافت یارانه‌ مطرح شد که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از طراحی سامانه پیامکی ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ به منظور اعلام به سازمان هدفمندی یارانه و همچنین آدرس hemayat.mcls.gov.ir جهت پاسخگویی به سوالات و درخواست های مردمی خبر داد.

افزایش چند برابری جریمه عدم درج قیمت و صدور فاکتور و رسیدن آن به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، از جمله موضوعاتی بود که توسط مدیرکل تعزیرات استان مطرح شد که استاندار کردستان بر ضرورت اطلاع‌رسانی و اقناع مردم و اصناف در خصوص طرح های نظارتی تاکید کرد.

استاندار کردستان با تاکید بر اطلاع رسانی به موقع به مردم استان، بیان کرد: در بحث اطلاع‌رسانی علاوه بر صدا و سیما از ظرفیت فضای مجازی و ایجاد شبکه مویرگی برای آگاهی مردم بهره بگیرید.

زارعی کوشا بهره مندی از تمامی ظرفیت های در اختیار برای نظارت بر بازار استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش نظارت ها از سوی سازمان های مسئول یک نیاز لازم و ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha