واکسیناسیون یکی از موفق ترین مداخلات بهداشتی در جهان محسوب می شود

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ایمن سازی سالانه، میلیون ها انسان را نجات داده و به عنوان یکی از موفق ترین مداخلات بهداشتی در جهان شناخته می شود اظهار کرد: با این حال امروزه تقریبا 20 میلیون کودک در جهان وجود دارند که واکسن های مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند و بسیاری از آن ها واکسن های حیاتی را در دوران بلوغ، بزرگسالی و پیری از دست می دهند.

به  گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا نهبندانی با بیان اینکه آخرین هفته ماه آوریل، هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری شده و شعار امسال این هفته " زندگی طولانی برای همه  Long life for all" می باشد خاطر نشان کرد: در ایران  به دلیل تقارن این هفته با ماه مبارک رمضان از 24 تا 30 اردیبهشت به عنوان هفته واکسیناسیون در نظر گرفته شده است.

وی هدف از برگزاری این هفته را ترویج استفاده از واکسن ها برای محافظت افراد در هر سنی، در برابر بیماری ها برشمرد و گفت: هرچند در حال حاضر جهان برای محافظت در برابر کرونا بر واکسن های جدید بسیار مهم تمرکز دارد، اما همچنان باید اطمینان حاصل شود که واکسیناسیون معمول به موقع انجام می شود.

رئیس گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون بر علیه 9 بیماری دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، فلج اطفال، سل و هپاتیت در کشور ایران در حال انجام می باشد و همگام با کل جهان در مرحله ریشه کنی بیماری فلج اطفال و حذف بیماری سرخک قرار داریم.

وی در ادامه  ضمن تاکید بر انجام واکسیناسیون  کرونا خواستار توجه والدین به انجام واکسیناسیون روتین کودکان شد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشورهای همسایه ایران والدین می بایست توجه جدی به انجام واکسیناسیون کودکان خود بر علیه بیماری سرخک داشته باشند.

دکتر نهبندانی همچنین از کلیه اتباع 9 ماهه تا 40 سال درخواست نمود جهت انجام واکسیناسیون سرخک به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha