بارش پراکنده از فردا در برخی استان‌ها/انتقال گرد و خاک از عراق به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی برای بخش‌هایی از کشور بارش پراکنده و خیزش گرد و خاک به دنبال وزش باد را پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی اعلام کرد.

وی ادامه داد: رگبار و رعد و برق پراکنده و گاهی وزش باد شدید از اوایل امشب در آذربایجان‌های شرقی و غربی انتظار می رود و برای سایر نقاط جوی پایدار و آرام را خواهیم داشت.

رفیعی گفت: فردا در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، قزوین، زنجان، بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، همدان، کردستان و لرستان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شمال غرب بارش تگرگ رخ خواهد داد و در دامنه‌های جنوبی البرز، اوایل شب خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر روز دوشنبه این مناطق کاهش نسبی دما و بارش پراکنده خواهند داشت و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک در کشور ما خواهد شد و نفوذ این پدیده را به استان‌های مرزی غرب و جنوب غرب کشور و خراسان و کردستان به دنبال خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری خواهد بود و حداکثر دما امروز ۲۷ درجه بالای صفر می رسد و حداقل دما نیز ۱۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha