تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در کشور اتفاق چشمگیری بود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در جمع مسئولین شهرستان مبارکه یادآور شد: همکاران ما در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از دو سال فارغ از تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سلامت را به مردم ایران ارزانی داشتند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهروز رحیمی در جریان سفر به استان اصفهان به همراه دکتر میرمحمدی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولان شهرستان مبارکه حاضر شد.
در این جلسه دکتر میرمحمدی ضمن اشاره به تائیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا نظام شبکه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی سفر به این شهرستان، بررسی مسائل و مشکلات پیرامون حوزه بهداشت است.
وی در ادامه عنوان کرد: با هم‌افزایی شبکه بهداشت و خیرین سلامت در شهرستان مبارکه می‌توان اقدامات مناسبی برای ارتقا حوزه بهداشت و درمان انجام داد.
دکتر رحیمی در این جلسه یادآور شد: همکاران ما در مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از دو سال فارغ از تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سلامت را به مردم ایران ارزانی داشتند.
وی در ادامه گفت: تزریق ۱۵۰ میلیون دوز واکسن در کشور اتفاق چشمگیری بود که تأثیر بسزایی در ابعاد مختلف سلامتی مردم داشت.
معاون وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: سیاست دولت سیزدهم، وزارت بهداشت و به‌ویژه تأکید مقام عالی وزارت بر توجه بیش‌ازپیش به ارتقا حوزه بهداشت و تقویت نظام شبکه با اولویت مناطق حاشیه‌ای، شهرهای کوچک و روستاهاست که در سفر به استان اصفهان هم حضور میدانی در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تائیدات مقام معظم رهبری بر تقویت نظام شبکه است که با تمام وجود برای ارتقاء آن تلاش می‌کنیم که در صورت دستیابی به این هدف، فشار کار بر حوزه درمان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
دکتر رحیمی در ادامه تبیین کرد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان مبارکه باید توجه و تمرکز حوزه سلامت بر موضوع طب کار و بهداشت کار و تأمین الزامات این حوزه‌ها باشد که نیاز به هم‌افزایی در تمام دستگاه‌های این شهرستان وجود دارد.
معاون توسعه وزارت بهداشت عنوان کرد: در حکمرانی نظام سلامت تأثیر مؤلفه‌های بین بخشی و نقش‌آفرینان این حوزه بسیار حیاتی و تعیین کننده است.
وی ضمن تقدیر از حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به اجرایی شدن پوشش بیمه همگانی توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و آن را یکی از اقدامات چشمگیر وزارت بهداشت در سطح ملی دانست.
وی در ادامه با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب در حمایت از بیماران صعب‌العلاج تبیین کرد: دومین اقدام بسیار مهمی که با حمایت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انجام شد، ایجاد صندوق بیمه بیماران صعب‌العلاج است که خدمات بیمه در قالب کمک‌های نقدی و تسهیلات، مشکلات بیماران صعب‌العلاج را تا حد زیادی مرتفع می‌کند.
دکتر رحیمی در پایان عنوان کرد: نقش خیرین و مردم در شهرستان مبارکه، فارغ از کمیت و به‌واسطه برکت آن، می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد که امیدواریم در این شهرستان نیز با مشارکت خیرین حوزه سلامت اقدامات مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha