گذر از چالش‌ها با کلیدواژه تولید مبتنی بر دانش

صنعت گاز به طور مستقیم با موضوع تولید و اشتغال رابطه دارد؛ زیرا به طور تقریبی همه صنایع کشور وابسته به انرژی گاز است.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد هدائی‌پور، سرپرست شرکت گاز استان تهران در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در واقع، گاز در پایتخت در بخش‌های زیادی در این صنعت، فعالیت‌های مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان را تعریف و به مرحله انجام رسانیده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت گاز استان تهران همواره با شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل بوده و اکثر پروژه‌های فنی- مهندسی این شرکت، بر این اساس تعریف، راه‌اندازی و در نهایت با موفقیت به انجام رسیده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، مقاوم سازی تاسیسات و شبکه گاز پایتخت است.

هدائی‌پور افزود: این مساله از آن جهت اهمیت دارد که با توجه به قرار گرفتن تهران بر روی گسل و تراکم جمعیتی بالای آن، ایمنی شبکه گازرسانی دارای اهمیت خاصی می‌شود؛ چراکه پس از وقوع زلزله، علاوه بر بحران ناشی از آن، با بحران آتش‌سوزی و انفجار اتصالات و شبکه گازرسانی نیز رو به رو خواهیم بود.

سرپرست شرکت گاز استان تهران در ادامه، تصریح کرد: به همین دلیل، اجرای پروژه مقاوم سازی شرکت گاز استان تهران از سال‌های پیش کلید خورد تا آمادگی و ایمنی لازم را قبل از وقوع حادثه فراهم سازد، ضمن آن که شرکت گاز استان تهران با توجه به اهمیت بالای این موضوع، همچنان درحال  توسعه و به روز رسانی در این بخش است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.

وی اظهار داشت: موضوعات دیگری نیز در بخش فناوری و پژوهش حائز اهمیت است که جزو برنامه های آتی این شرکت محسوب می‌شود. این برنامه ها شامل؛ فیلتراسیون گاز ورودی به رگلاتور خانگی، مانتیتورینگ و کنترل از راه دور پتانسیل حفاظتی نقاط اندازه‌گیری مربوط به سیستم های حفاظت کاتدیک در شبکه‌های گازرسانی و تخمین عمر باقیمانده تجهیزات گازرسانی می‌شود.  گازرسانی پیشگام به صورت پایدار، پاک، یکپارچه، شایسته محور، گسترده، ایمن، مشتری مدار و بهره‌ور از اهداف سند چشم انداز شرکت گاز استان تهران است.

وی ادامه داد: گاز استان تهران، به دنبال هوشمندسازی فعالیت‌های صنعت گاز است. مصرف گاز در ایران بهینه نیست و هوشمندسازی سبب می‌شود تا امکان اعمال سیاست‌های نظارتی را داشته باشیم.

سرپرست شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه، صنعت گاز به طور مستقیم با موضوع تولید و اشتغال رابطه دارد، عنوان کرد: به طور تقریبی همه صنایع کشور وابسته به انرژی گاز هستند. تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان تهران به دلیل توسعه کسب و کار واحدهای تولیدی، مهم و دارای ارزش معنوی است، ضمن آن که تولید و اشتغال هم به فرموده رهبر معظم انقلاب در حکم «جهاد» است.

هدائی‌پور در پایان، به موضوع حفظ و نگهداشت شبکه‌های گازرسانی اشاره کرد و گفت: افزون بر ضرورت استمرار و تقویت فعالیت‌های بهینه‌سازی مصرف گاز، بحث مقاوم‌سازی نیز باید به طور جدی در دستور کار شرکت قرار گیرد و پایش و نظارت مستمر شبکه‌ها از سوی بازرسی فنی‌ با دقت انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha