کد خبر: 180115
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
زایمان طبیعی رایگان است

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،برنامه «روزنه» با موضوع بررسی وضعیت فرزندآوری در کشور، در ارتباط تلفنی با دکتر صابر جباری (رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

صابر جباری در ارتباط تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به این که زایمان طبیعی رایگان است، اظهار داشت: پیشگیری و درمان ناباروری از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: به‌زودی بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.

صابر جباری با اشاره به این که بیش از 3 میلیون و 200 زوج نابارور در کشور حضور دارند، عنوان کرد: متاسفانه آمار ناباروری در کشور زیاد است.

وی تصریح کرد: ما برای پیشگیری از ناباروری باید موضوعات آموزشی مختلفی را به دخترانِ نوجوان یاد بدهیم و همین‌طور ضروری است که بیماری‌های مختلفِ مرتبط به ناباروری در سنین پایین‌تر تشخیص داده شوند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت مراکز درمان ناباروری سطح دو را برای کل کشور طراحی می‌کند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در مسیر درمان ناباروری در کنار طب مدرن از روش‌های طب ایرانی هم بهره ببریم.

صابر جباری در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «روزنه» گفت: بخش عمده‌ای از کسانی که با مشکل ناباروری درگیر هستند برای درمان این موضوع به اقدامات گران‌قیمت نیاز ندارند.

وی با بیان این که مراکز خصوصی درمان ناباروری در کشور با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد ندارند، اظهار داشت: وزارت بهداشت قصد دارد زمینه عقد قرارداد میان مراکز خصوصی درمان ناباروری و بیمه‌ها را فراهم کند.

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت تاکید داشت: ارزان‌سازی خدمات درمان ناباروری برای حل این مشکل یک گام بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به این که تا به امروز خدمات طب ایرانی برای درمان ناباروری در دسترس مردم نبوده است، توضیح داد: در حال حاضر در سراسر دنیا به اثبات رسیده که طب ایرانی می‌تواند میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را افزایش دهد.

منبع:رادیو گفتگو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha