معادن اسفندقه استان کرمان وارد بورس می‌ شود

مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، گفت: قرار است شرکت معادن اسفندقه واقع در محدوده شهرستان های ارزوئیه و بافت از توابع استان کرمان را طی برنامه کوتاه مدت وارد بورس کنیم که این اقدام علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ارزوئیه کرمان، برند این شرکت را نیز معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین عامریان در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل پیشین و جدید شرکت معادن اسفندقه، گفت: ورود به بورس موجب برداشتن گام‌ هایی با اطمینان بیشتر در توسعه این معادن می‌ شود.

وی اظهار داشت: آینده معادن اسفندقه را با وجود جوانان، کمک های مسئولان، مردم و کارگران این شهرستان مناسب می‌ دانم و تمام همت خود را می‌ گذاریم که جهش در تولید این شهرستان و سود سهامداران اتفاق بیفتد.

مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور ادامه داد: معادن اسفندقه یکی از شرکت های گرانبهای صنایع فولاد کشور است که ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری، تحول و پیشرفت دارد و این معادن می تواند به منطقه اشتغال و رونق بخشد، همچنین برای صادرات، اقتصاد و سهام داران و بازنشستگان فولاد مهم و ارزشمند باشد.

عامریان ادامه داد: در این زمینه نیاز به تدبیر و برنامه‌ ریزی داریم، ابتدا باید بدانیم چه ثروتی را در اختیار داریم و سپس نیاز است تدبیر برای ایجاد ارزش افزوده معادن داشته باشیم.

وی افزود: می‌ توانیم کالای خام خود را بفروشیم و دیگران از آن بهره ببرند، اما تدبیر مدیر خوب می‌تواند این مواد خام ‌را به کالای ارزشمندتری تبدیل کند و عایدی بیشتری برای خود و مجموعه کسب کند.

مدیر عامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور، خاطرنشان کرد: معادن اسفندقه طی سال های گذشته فراز و نشیب بسیاری داشته و افرادی بر سرکار آمدند که قدر این گوهر را نمی دانستند، در مقطعی آن را رها کرده و به صورت خام و ناچیز می فروختند و اجازه نمی دانند مردم و سهامداران از آن منتفع شوند و در واقع کار قفل کرده بود.

عامریان گفت: پس از انجام اصلاحات مجموعه معادن اسفندقه و تغییر مدیریتی، مدیر پیشین این شرکت، سبب تحول در معادن شهرستان ارزوئیه شد و همه را برای رونق و توسعه مجموعه امیدوار کرد.

وی تاکید کرد: اکنون مردم به کار در معادن اسفندقه اعتماد کرده اند و با تمام وجود تلاش می کنند و گام مهم و پی ریزی برای ساختن این معادن انجام شده که باید ادامه یابد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: پیش از این شرکت معادن اسفندقه زیان های انباشته بسیاری داشت که آن را کاهش دادیم و امیدوارم این زیان امسال به صفر و حتی به سوددهی برسد، موفقیت زمانی حاصل می شود که یک گام به جلو برداریم لذا باید کارهای مهمی در این منطقه انجام دهیم.

عامریان افزود: بیکاری در شهرستان ارزوئیه فراوان است لذا باید به حوزه دانش بنیان وارد شویم و ارزش افزوده را در دارایی هایمان ایجاد کنیم و این کارها نیاز به همت بلند و تلاش وسیع دارد.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی فولاد برنامه کارهای مطالعاتی خوبی دارد گفت: تغییر و تحول در حوزه چارت مدیریتی باید صورت گیرد ضمن آنکه باید دانش و سرمایه به معادن اسفندقه بیاید که کار جلو رود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور اضافه کرد: نیاز است تغییر و تحولی در رویکرد و برنامه‌ ها داشته باشیم و زیرساختی را فراهم کنیم که سرمایه گذار بیاید و سهامداران خرد و دیگر افراد عایدی مناسب و منطقی از آن داشته باشد که برنامه ریزی کردیم با مدیریت جدید، دانش روز و انتقال تجربیات، آینده خوبی پیش روی معادن اسفندقه است.

عامریان افزود: معادن اسفندقه باید علاوه بر سرمایه گذاری مالی، از دانش روز دنیا بهره ببرد اما ابتدا باید مدل سازی روی آن انجام گیرد.

فرماندار ارزوئیه نیز در این آیین گفت: هفت سال پیش به عنوان فرماندار ارزوییه کار خود را آغاز کردم که در آن زمان شرکت معادن اسفندقه با انبوه مشکلات و معوقات کارگران روبرو بود و هرروز شاهد تجمعات کارگری بودیم.

حمید منظری توکلی افزود: مدیران بسیاری در این مدت تغییر کردند تا اینکه مدیر پیشین شرکت معادن اسفندقه معرفی شد و با ارتباط خوب با مجموعه اداری، شورای تامین، مردم و مجموعه شرکت داشت توانست این شرکت را به مسیر خود برگرداند.

وی اظهار داشت: اکنون شرکتی که به عنوان ورشکسته شناخته می شد تغییر پیدا کرده و حقوق کارگران آن بروز و تولید شرکت نیز افزایش یافته و مدیران شهرستانی نیز از او رضایت دارند لذا وضعیت مدیریتی بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار ارزوئیه گفت: طی سه سال گذشته حتی یک مورد نارضایتی از شرکت معادن اسفندقه نداشتیم و امیدوارم در ادامه نیز شاهد مشکلات گذشته نباشیم و روزانه شکوفایی بیشتری داشته باشد.

منظری توکلی یادآور شد: کارخانه فرو کروم سال‌ها مطالبه مردم و حق منطقه شهرستان ارزوئیه بوده زیرا این شهرستان ۷۰ درصد کرومیت کشور، سنگ های تزیینی، گارنت، مس را تولید می کند و یک گنج واقعی در این منطقه است.

وی تصریح کرد: ظرفیت های معدنی و کشاورزی شهرستان ارزوئیه به صورت مناسب به بالفعل تبدیل نشده زیرا در صورت تبدیل می تواند به تولید ثروت، عدالت منطقه ای و اعتبارات صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور کمک کند که امیدواریم با تیم مدیریتی جدید شاهد اتفاقات خوبی در منطقه باشیم.

فرماندار ارزوئیه تاکید کرد: امیدوارم تدبیر تواضع و روش مدیر پیشین شرکت ادامه یابد تا شاهد تحولات و اتفاقات خوبی در شهرستان ارزوییه کرمان باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ارزوئیه نیز در این آیین گفت: معدن و کشاورزی این شهرستان یک گنج واقعی است اما متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است.

سرهنگ محسن اسماعیل زاده افزود: متاسفانه معدن و کشاورزی شهرستان ارزوئیه به خوبی مدیریت نشده و ما حتی در زیرساخت های شهری هم می لنگیم و انتظار داریم مجموعه معادن اسفندقه از آن حمایت کند تا گره گشای مشکلات مردم باشد.

وی ابراز داشت: سپاه و بسیج بدون وابستگی به حزب و جناحی همواره ثابت کرده اند که در کنار دولت ها بوده و به آن کمک می کند و ضمن همراهی با معادن اسفندقه نمی گذاریم کارها بخوابد.

سرپرست جدید شرکت معادن اسفندقه نیز در این آیین گفت: نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری امانتی خطیر بر دوش همه ما گذاشته است.

علی ماهانی با بیان اینکه باید گام هایی در تحقق منویات ولایت فقیه برداریم تصریح کرد: امروز عرصه‌ خدمت فراهم شده تا در راستای رشد و تعالی این مجموعه معدنی گام برداریم.

وی افزود: هدف مشترک ما خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و رشد دادن این مجموعه معدنی اسفندقه است و در این مسیر برنامه های خوبی از جمله افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده محصولات معدنی و توسعه ثروت و نیروی انسانی منطقه، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و رسیدن به پای مجموعه های بزرگ معدنی استان داریم که این برنامه ها با هم افزایی و همگرایی مسئولان استان کرمان و شهرستان ارزوییه محقق می شود.

سرپرست جدید شرکت معادن اسفندقه تاکید کرد: معتقدم عرصه جهاد و شهادت همچنان باز است اما به صورت دیگری و مصداق آن تلاش در اقتصاد و مجموعه های معدنی شهرستان ارزوئیه و استان کرمان است.

مدیرعامل پیشین شرکت معادن اسفندقه نیز گفت: زمانی شرکت را تحویل گرفتم، ۱۰۰ میلیارد تومان زیان انباشته داشت، حتی مجوز پلمب انبار بندرعباس را گرفته بودند، مشکلات ایمنی معادن، اعتصابات و اعتراضات روزانه افزایش می یافت، حتی صورت ها و سیستم مالی نداشتیم. 

رحمان مظفری‌ نژاد افزود: شرکت معادن اسفندقه را با ۲ میلیون تومان‌ موجودی بانکی و موجودی صفر سنگ انبار تحویل گرفتم، بدهی تامین اجتماعی، دارایی، نیروی انتظامی، شرکت تامین نیرو و فقط ۹ میلیارد تومان بدهی سنوات بازنشستگی، بدهی حقوق دولتی و صندوق بازنشستگی فولاد و به بانک ها بدهی داشتیم که بیشتر این مسائل اکنون حل شده است.

وی تصریح کرد: سنوات بازنشستگان را در اولویت قرار دادم و کمتر از ۲ سال تسویه شد، کمیسیون معاملات را تشکیل دادم ‌که فروش و واگذاری معادن را کنترل کردم و رییس شورای کارگری را در کمیسیون ها قرار دادم.

مدیر عامل پیشین شرکت معادن اسفندقه عنوان کرد: تاسیس آزمایشگاه، بازسازی دستگاه ها، پروانه و چند معدن جدید را راه‌ اندازی کردیم که نتیجه آن امسال مشاهده می شود.

وی افزود: حتی زمین های ما سند نداشت که آن را پیگیری کردیم، خام فروشی را کنار گذاشتیم و پروژه فروکروم را تعریف کردیم تا به مناقصه هم رفت اما بنا به‌ دلایلی باید کار را از اول انجام دهیم.

مظفری‌ نژاد بیان کرد: چندین سال از کرومیت استفاده کردیم و منگزیت را که فروش خوبی داشته و فراوری سختی ندارد را فراموش کردیم که ضرورت دارد پیگیری شود.

همچنین در این آئین احسان آزاد به عنوان رئیس و عضو هیات مدیره شرکت معادن اسفندقه و علی ماهانی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی و از خدمات رحمان مظفری‌ نژاد به عنوان مدیر عامل اسبق این شرکت قدردانی شد. 

معادن اسفندقه واقع در شهرستان ارزوئیه در ۳۵۰ کیلومتری مرکز استان کرمان قرار دارد و عمده تولید این معادن کرومیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha