نبود اسپانسر مهم ترین مشکل هیئت تکواندو استان زنجان است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت :  این استان باتوجه به  پتانسیل بالایی که دارد  هنوز به حق واقعی خود در تکواندو کشور نرسیده است  که نبود اسپانسر و حامی مالی یکی از این دلایل است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا ) از زنجان ،هادی ساعی ظهر روز سه شنبه  در مجمع سالیانه و عمومی هیات تکواندوی استان زنجان با بیان اینکه ورزش تکواندو در استان زنجان جز رشته هایی است که سرآمد رشته های ورزشی دیگر است اظهار کرد:   هیئت تکواندو  استان زنجان جز هیئت هایی است که فعالیت‌های خوبی در بین هیئت های استانی داشته است و قهرمانان و مربیان خوبی در این عرصه پرورش داده هست .

وی با بیان اینکه این استان باتوجه به  پتانسیل بالایی که دارد  هنوز به حق واقعی خود در تکواندو کشور نرسیده است افزود : نبود اسپانسر و حامی مالی یکی از این دلایل است که این موضوع باعث شده است بسیاری از قهرمان ها و مربیان استان پراکنده شوند .

رئیس فدراسیون  تکواندو تصریح کرد: فدراسیون در تلاش است تا بتواند در جذب اسپانسر در این استان اقداماتی را انجام دهد تا هیئت تکواندو زنجان بتواند یک تیم مستقلی برای خود داشته باشد.

پرورش فرهنگ خودباوری به نسل آینده توسط مربیان انجام شود 

جواد بازرگان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه جلسه  با بیان اینکه یکی از  هدف گذاری های بنده از بدو ورود به این اداره استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی بوده است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب اسپانسر و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی  بتوانیم شاهد توسعه ورزش در استان زنجان باشیم .

وی با اشاره به بحث خودباوری که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است افزود: نمود واقعی آن در قهرمانانی که در عرصه های بین المللی حضور دارند شاهد هستیم چرا که این ها در جامعه ثابت می‌کنند که هرکسی بخواهد تلاش و کوشش کند و به خود باوری برسد می‌تواند در تمامی عرصه ها موفق باشد .

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه جوان ایرانی آنقدر توانمند است در تمامی عرصه ها بخصوص ورزش بدرخشد و قدرت ایرانی و هویت ایرانی را به دنیا نشان دهد بیان کرد : اثری که قهرمان ورزشی در میادین ورزشی دارد این است یک ایرانی  اگر باور داشته باشد و بخواهد می‌تواند خود را در عالم برای همگان بروز و ظهور دهد .

بازرگان با اشاره به اینکه باید مربیان ورزشی خودباوری را در بین ورزشکاران پرورش دهند اظهار کرد:  باید این باور و فرهنگ خودمان رابه نسل جدید انتقال دهیم و فرهنگ خود باوری ،توانستن و می‌توانیم را در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم .

جذب بیش از ۳ هزار نفر ورزشکار تکواندو در سال ۱۴۰۰

علی سپهری رئیس هیئت تکواندو استان زنجان نیز  در این جلسه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بر حسب یک میلیون نفر در استان زنجان سه هزار و ۲۱۴ نفر ورزشکار در هیئت تکواندو استان زنجان جذب شده است اظهار کرد: استان زنجان در رتبه اول در جذب ورزشکاران کسب کرده است .

وی افزود:  از لحاظ کیفی و قهرمان پروری و نتیجه گرفتن هرچقدر ساختمان و...ساخته شود ولی یک مدال خوشرنگ کسب نشود  یعنی عملا هیچ کاری صورت نگرفته است.

رئیس هیئت تکواندو استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در استان ۹ مدال رنگین در در عرصه های بین المللی کسب شده است افزود : تیم های که در سال ۱۴۰۰ شروع به کار شد ۳ تیم در لیگ کشوری آماده هستند که تیم پوسمه بانوان با ۴۵ شرکت کننده، و لیگ نوجوان در رده‌های  بانوان و آقایان

سپهری با بیان اینکه  علی‌رغم مشکلات مالی هییت تکواندو تواست ۵ میزبانی مهم ورزشی را در استان برگزار کرد خاطرنشان کرد:  خوشبختانه استان زنجان توانست  رتبه چهارم  را در برنامه های فرهنگی فدراسیون  کسب کند.

شایان ذکر است: در این جلسه بعد از برگزاری انتخابات، پیام جوادی به عنوان عضو هیئت رئیسه هیئت  تکواندو استان و ابوالفضل خدایی نیز به عنوان کارشناس خبره این هیئت انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha