رشد ۶.۶۲ درصدی در زمینه تبدیل اسناد دفترچه ای به کاداستری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران ابراز داشت: با التفات به سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سرعت بخشی به تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی و تحقق اهداف مقرر در قانون جامع حد نگار برنامه داریم ضمن ارائه آمار قابل قبول در این زمینه در مسیر صیانت از حقوق ثبتی مردم شریف استان گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) ازتهران، حمید کشاورز با اشاره به صدور ۱۹۰ هزار و ۲۷۷ سند مالکیت تک برگی در ادارات تابعه ثبتی این استان از ابتدای سال جاری تا کنون از رشد بالغ بر ۶.۶۲ درصدی در این زمینه خبر داد و بر تداوم این روند و صدور اسناد مالکیت کاداستری در کمترین زمان ممکن به منظور سهولت بخشی به امور متقاضیان و نیل به اهداف مندرج در قانون جامع حد نگار تأکید نمود.

وی افزود: در همین مدت پاسخگویی ادارات تابعه ثبتی سراسر استان به ۷۷۷ هزار و ۷۵ استعلام واصله از دفاتر اسناد رسمی و وصول نزدیک به ۷۰۸ هزار و ۱۰۰ خلاصه معامله را شاهدیم.

مدیرکل ثبت تهران خاطر نشان ساخت: خوشبختانه به مدد بهره گیری از فناوری های نوین و مکانیزه در حوزه فرایندهای ثبتی، ارائه خدمات غیر حضوری در حوزه های مرتبط به شهروندان فراهم شده که نتایج آن از قبیل پاسخگویی بهینه به درخواستها و رسیدگی و انجام امور مراجعین در سریع ترین زمان ممکن ملموس می باشد.

کشاورز سرعت بخشی به روند تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری، تکمیل تثبیت و مستند سازی اراضی ملی و حرکت مطلوب در جهت صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی را از اولویت های مجموعه ثبتی این استان برشمرد و ابراز داشت: با التفات به سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سرعت بخشی به تکمیل کاداستر و تحقق اهداف مقرر در قانون جامع حد نگار برنامه داریم با تسریع در فرایند صدور اسناد مالکیت کاداستری ضمن ارائه آمار قابل قبول در این زمینه در مسیر صیانت از حقوق ثبتی مردم شریف استان گام برداریم.

وی همچنین با بیان مختومه گردیدن تعداد ۵۸ هزار و ۵۵۰ پرونده اجرایی در ادارات اجرای تابعه ثبتی تهران طی سال گذشته خاطر نشان نمود: این میزان در مقایسه با پرونده های مختومه سال ۹۹ که تعداد آن ۳۳ هزار و ۴۵۱ بوده است رشد ۱۴۲.۱ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: نگاه ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقوله اجرا در سند تحول قضایی و تلاش بی وقفه ادارات ثبتی استان در بخش اجرا زمینه ساز پیشبرد این برنامه ها گردیده و این روند را تا نیل به اهداف مصوب سازمانی استمرار خواهیم بخشید.

همچنین وی با اشاره به عدم نیاز به مراجعات حضوری متقاضیان و پاسخگویی غیر حضوری و به موقع ادارات اجرا، بر ضرورت پیگیری و بازبینی سریع پرونده های اجرایی توسط متصدیان و کارشناسان مشغول به انجام وظیفه در این بخش تأکید نمود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تصریح نمود: همانگونه که در سند تحول قضایی ابلاغی از سوی رییس محترم قوه قضاییه به حمایت از حقوق مالکیت اشخاص و صیانت از حقوق ذینفعان در اجرای ثبت مورد توجه قرار گرفته، لذا بر همین اساس مکانیزه گردیدن فرایندهای ثبتی و به تبع آن اقدامات ادارات اجرای ثبت از قبیل الکترونیکی نمودن درخواست اجرای ثبت و هوشمند سازی ارجاعات دال بر همسویی تمام و کمال و حرکت همه جانبه این ادارات در جهت پیشبرد برنامه های تحولی دستگاه قضا می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha