نیاز امروز اقتصاد کشور خیزش به سمت خلق ارزش است

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه تداوم وضعیت کنونی یارانه ها در اقتصاد کشور غیر ممکن بود و باید به شکل شایسته ای مدیریت می شد، اظهار داشت: آنچه امروز در اقتصاد کشور به آن نیاز داریم، خیزش به سمت خلق ارزش است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، دکتر حسین قربان زاده رئیس کل سازمان خصوصی سازی در این گردهمایی، با اشاره به اهمیت خلق ارزش و رساندن این ارزش در زندگی عموم مردم گفت: آنچه همین امروز هم درگیر آن هستیم و در اقتصاد کشور به آن نیاز داریم، به خلق ارزش در جامعه ما مربوط است.
وی در ادامه گفت: به عنوان فردی که سالها افتخار فعالیت در حوزه مطبوعات و رسانه را داشته است، امروز با تجربه جدیدی که در حوزه مسئولیت اقتصادی دارم، حسرت می خورم که ای کاش در سالیان پیش در دوران فعالیت خبرنگاری، پنج روز، پشت سر هم PIT یا مجموع  مالیات بر درآمد اشخاص را تیتر می کردم و از وزارت اقتصاد و وزارت رفاه این موضوع را مطالبه می کردم. 
قربانزاده  در ادامه گفت: تا دولت آگاه شکل نگیرد که بداند مجموع درآمد و هزینه خانوار چقدر است، نمی توان بقیه کارها را انجام دهد. 
دکتر قربان زاده با طرح این پرسش که منظومه اشراف دولت بر مجموع درآمد-هزینه خانوار و به ویژه درآمد اشخاص حقیقی که حلقه مفقوده فعلی به شمار می رود، کجاست؟ اظهار داشت: یک بخش از این منظومه پایگاه رفاه ایرانیان است، حتماً اتصال نظام تأمین اجتماعی به مالیاتی مهمترین نقطه هدف این اتفاق خواهد بود. 

معاون وزیر اقتصاد در ادامه گفت : ۱۵/۶میلیارد دلار ارز مورد نیاز برای واردات کالای اساسی در سال گذشته، امسال ۲۰ میلیارد دلار شده و سال آینده با قیمت های جهانی ممکن است به ۳۰ میلیارد دلار برسد و اگر به قیمت روز محاسبه شود، به تومان سر به رقم های بالایی خواهد کشید و این شکاف همچنان بزرگتر و بزرگتر خواهد شد. 
رییس سازمان خصوصی سازی گفت: وضعیت فعلی یارانه ها در اقتصاد کشور به تلخی بی پایانی منجر شده است که تمامی ندارد، اما باید یک جایی این وضعیت به شکل شایسته مدیریت می شد. 

وی افزود: شجاعتی که آقای رئیس جمهور به خرج داده است و در سال اول کار خود چنین حرکتی را اغاز کرده خلاف جریان پوپولیستی و خلاف جریان عوام زدگی است و کسی که رأی می خواهد چنین اقداماتی را انجام نمی دهد. 

قربان زاده در ادامه با طرح این پرسش که چگونه می توان از رییس سازمان  شیفت کرد به سمت سازمان و چگونه می توان پیام را منتقل کرد؟ اظهار داشت: در میان هزاران پیام روزانه ای که یک فرد می بیند چگونه مخاطب باید انگیزه پیدا کند که فقط مطلب شما را بخواند؟ تا برسد به اینکه مطلب شما بر روی مخاطب و خواننده خبر یا پیام اثر بگذارد. 
وی افزود: از نظر من جمله ای که کلیدی ترین جمله این مبحث می تواند باشد موضوع رلونس یا ربط است که مخاطب توجیه شود که پیام چه ربطی به او و زندگی او دارد و مثلاً اینکه  اضافه برداشت از بانک رفاه این میزان افزایش یافته است،  چه ربطی به زندگی من دارد؟ اگر نتوانید اتصال این موارد را به سفره و معیشت و زندگی مردم نشان دهیم در انتقال پیام موفق نخواهیم بود ؟ 
معاون وزیر اقتصاد تمایز را دیگر موضوع مهم در این زمینه برشمرد و گفت: باید به عنوان فعال روابط عمومی یا حوزه ارتباطات بتوانید تمایز خود را با فرد دیگری که این پیام یا موضوع را به مخاطب منتقل می کند نشان دهید و با این دو ویژگی ربط داشتن و تمایز داشتن است که یک مجموعه می تواند در ذهن مخاطب ارتقاء پیدا کند. 
دکتر قربان زاده در پایان افزود: اگر این دو ویژگی در تولید خبر و محتوا رعایت نشود، انتشار خبر می تواند مثل آواری باشد که ممکن است در نهایت بر سر سازمان و رئیس سازمان خراب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha