افزایش سن با بروز اختلالات باروری ارتباط مستقیم دارد

مدیر گروه زنان و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش سن را یکی از عوامل موثر در بروز مشکلات ناباروری عنوان کرد و گفت: در شرایط حال حاضر که سن ازدواج در جامعه افزایش یافته است، بروز مشکلات و اختلالات باروری در زوجین نیز رشد یافته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر نفیسه ثقفی  با بیان اینکه زوجین در سال های ابتدای زندگی باید نسبت به فرزند آوری اقدام و این امر مهم را به تاخیر نیاندازند خاطر نشان کرد: اقدام برای فرزند آوری در ابتدای زندگی مشترک، زمینه را برای داشتن زمان برای فرزندهای بعدی نیز فراهم می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تصدیق این نکته که اختلاف سنی بسیار بالای فرزند اول با دوم باعث کاهش تفاهم و درک همدیگر  در محیط زندگی خواهد شد، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی والدین بعد از فرزند اول چند سالی صاحب فرزند نشدند نباید با اتکا به اختلاف سنی زیاد  فرزندان از فرزند آوری سرباز زنند.

مدیر گروه زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب  که متاسفانه در جامعه تحصیلکرده شاهد عدم تمایل به فرزند آوری و گاهی تک فرزندی هستیم یاد آور شد، تک فرزندی پدیده مطلوبی نیست و همیشه فرزند دوم پشتیبان عاطفی فرزند اول خواهد بود.

دکتر ثقفی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ناباروری با استفاده از روش های درمانی، رفع می شود گفـت: خوشبختانه در حال حاضر تکنیک های مدرنی در زمینه باردار شدن زوج های نابارور وجود دارد که همه زوجین می توانند از این خدمات تخصصی و فوق تخصصی بهره مند شوند.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیزبا بهره گیری از دانش و مهارت متخصصین و همچنین  تجهیزات مدرن درمان ناباروری، قادریم خدمات قابل توجهی را به زوجین نابارور ارائه نمائیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha