افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در کشاورزی جنوب کرمان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان از افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری و نزدیک شدن مقادیر مصرف کودهای مذکور به استانداردهای ابلاغی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس محمد شریفی، گفت: پیرو تصمیمات متخذه در کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان می‌ باشیم.

وی در ادامه، افزود: این افزایش مصرف به گونه‌ ای است که میزان مصرف کودهای فسفاته از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۲۷ برابر و مصرف کودهای پتاسه بیش از ۱۸ برابر و مصرف این ۲ گروه کودی بطور میانگین بیش از  ۲۲ برابر افزایش یافته است.


 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان، به این نکته مهم اشاره کرد که هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی می‌ باشد، لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی‌ سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده‌ های کشاورزی و افزایش عملکرد محصولات می‌ باشد.


شریفی ضمن اظهار امیدواری، تصریح کرد: با اقدامات ترویجی و آموزشی امیدوار هستیم که بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم.


وی افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی نموده و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سالهای اخیر یاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha