افتتاح نمایشگاه تخصصی سکه‌ کشورهای جهان در زرند

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان زرند، گفت: طی آئینی به‌ مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، نمایشگاه تخصصی سکه‌ های کشورهای جهان در سینمای آزادی شهرستان زرند رسما افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، محمد اسلامی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش و جایگاه موزه‌ ها در حفظ آثار تاریخی، انتقال مفاهیم فرهنگی از گذشته به آینده و نگهداری مطمئن آثار گذشتگان از منظر فیزیکی، گفت: شهرستان زرند علیرغم قابلیت‌ های فراوانی که در آثار تاریخی دارد، تنها دو موزه روستائی از جمله موزه دیرینه‌ شناسی دشتخاک و موزه مردم‌ شناسی احمدآباد دیلمقانی دارد که با توجه به تعدد و تکثر آثار، اصلا زیبنده این شهرستان نیست.

وی افزود: امسال در صورتی که خانه تاریخی و ثبت ملی انصاف نعیم‌ آباد به مرحله بهره‌ برداری برسد،  نخستین موزه قضا و دادرسی مربوط به اسناد، مکاتبات، احکام، وسایل اداری خانه‌های انصاف و... در یک قرن مهیای خدمات دهی به جامعه خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی زرند از اقدام جعفر رحمانی( از فعالان حوزه گردشگری) و خانواده‌ اش در جمع‌ آوری سکه‌ های جهان که در مدت ۲۰ سال گردآوری شده تمجید کرد و این اقدام را در راستای نزدیک کردن فرهنگ‌ های جوامع جهانی به یکدیگر مهم دانست و آن را یک گام رو به جلو در رونق صنعت گردشگری شهرستان زرند دانست.

اسلامی با قدردانی از شهردار، رئیس ارشاد اسلامی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زرند که در فراهم کردن زمینه این نمایشگاه همکاری داشتند، گفت: افتتاح این موزه اتفاق خوبی است که مدیریت شهرداری زرند با علاقمندی پیگیر چنین رویدادهای فرهنگی است و امیدواریم در آینده با همکاری این سازمان مردمی در شهرهای مختلف، گام‌ های ماندگاری برداریم.

 این نمایشگاه به مدت یک هفته در محل نگارخانه سالن سینما آزادی شهرداری  زرند برای بازدید عموم از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ساعت ۲۰ دائر خواهد بود.

افتتاح نمایشگاه تخصصی سکه‌ کشورهای جهان در زرند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha