آئین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان کرمان

رییس کل جدید دادگستری استان کرمان در آئین تکریم و معارفه روسای کل قدیم و جدید دادگستری استان کرمان گفت: با حفظ استقلال قوه قضاییه آماده همکاری و تعامل با مجموعه های مختلف استان به منظور خدمت بهتر به مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، گفت: پس از ربع قرن خدمت قضایی و به برکت خون شهدای انقلاب زمینه خدمت به هم استانی های خود در کرمان فراهم شده است که از این باب از حسن اعتماد ریاست محترم قوه قضائیه تشکر می نمایم.


وی با اشاره به این مطلب رسانه ها را یار دوازدهم دستگاه قضایی می دانیم، بیان کرد: اولویت اول ما اجرای سند تحول و تعالی قضایی به عنوان چراغ راه دادگستری و دادسراها است و اقدامات خوب و مقدمات مناسبی فراهم شده است و باید این اقدامات توسعه یابد.


رئیس کل جدید دادگستری استان کرمان بیان کرد: تلاش می کنیم تمامی ظرفیت های استان برای کمک به دستگاه قضایی استان را به کار گیریم و با تلاش حداکثری و با تلاش های جهادگونه قضات و مدیران دستگاه قضایی در استان این سند تحول را به گونه ای به کار ببندیم و به نتیجه برسانیم که الگوی موفقی برای سایر استان ها باشد.


حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، تکریم مردم و ارباب رجوع و تکریم همکاران قضایی و اداری که همواره مورد توجه ریاست قوه قضاییه بوده است را از دیگر اولویت های دستگاه قضایی استان کرمان برشمرد و گفت: دفاع از حقوق و آزادی های مشروع مردم نیز در اولویت کار دستگاه قضایی استان خواهد بود.

آئین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان کرمان

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان ادامه داد: در این راستا مجتمع های قضایی شهید باهنر و ساختمان های دادگستری بردسیر، دادسرای بافت، دادگستری و داسرای جیرفت، دادگستری و دادسرای زرند، داسرای سیرجان، دادسرای شهربابک، دادگستری کوهبنان، دادگستری قلعه گنج، دادگاه ارزوئیه، دادگستری رابر، دادگستری ریگان، دادگستری فهرج، دادگاه انار، دادگستری نرماشیر، دادگستری رودبار جنوب، دادگاه کشکوئیه، دادگاه فاریاب، دادگاه ساردوئیه، مجتمع های شوراهای حل اختلاف شهیدان توکلی و فولادی، دادگاه صفائیه، مجتمع قضایی اقتصادی شهید قدوسی، ساختمان شورای حل اختلاف بزنجان، دادگاه زهکلوت به بهره برداری رسیده است.


موحد بیان کرد: همچنین ساختمان های دادسراهای رفسنجان، عنبرآباد و بم و مجمتع قضایی شهید سلیمانی شهر کرمان، دادگستری شهرستان فاریاب و دادگاه بخش اسماعیلیه در دست احداث قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تعداد قضات استان از ۱۶۰ نفر در سال ۹۳ به حدود ۴۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است، تاکید کرد: درصد قضات غیربومی از ۲۵ درصد در سال ۹۳ به ۱۱ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.


رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال های اخیر زمینه خانه دار شدن ۸۰۰ نفر از همکاران در قالب دو تعاونی مسکن فراهم شد، تصریح کرد: براساس کار مشترک با دانشگاه علوم پزشکی کلینیک درمانی نیز برای کارکنان اداری و قضایی دادگستری فعال شده است که تاکنون ۵۰ هزار مورد خدمات پزشکی در این رابطه ارائه شده است که کار بسیار بزرگی بوده است.


موحد یادآور شد: موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۳۲ هزار پرونده بوده که در سال ۹۹ به ۸۸ هزار پرونده کاهش یافته و اطاله دادرسی را کم کرده است.


وی بیان کرد: در ابتدای کار در سمت ریاست کل دادگستری استان کرمان ۴۰ باند شرارت در این استان حضور داشتند و براساس اقدامات انجام شده باند شرارت نداریم.


رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در حوزه حفظ حقوق بیت المال و تثبیت مالکیت ها کارهای بزرگی در استان کرمان انجام شده است، گفت: در راستای مبارزه با حاشیه نشینی در یک دوره از تمام ظرفیت های استان استفاده شد و ۱۶۰۰ هکتار اراضی به بیت المال برگشت داده شد و در راستای مبارزه با فساد کارهای بزرگ انجام شده است.

آئین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان کرمان

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز بیان کرد: از ضرورت‌های حکومت در جامعه اسلامی اقامه عدل است و اقامه آن از شئون ولی‌ فقیه و امام جامعه است که به قضات و مسئولین مربوطه تنفیذ می‌شود و مسئولیت بسیار مهمی است.

آئین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان کرمان

رئیس کمیسیون حقوقی و نماینده مردم شرق استان در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی بستر سازی برای ظهور است، گفت: اگر هدف انقلاب را درک کنیم شب و روز خدمت خواهیم کرد که نمونه آن شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام غضنفرآبادی با بیان اینکه شرایط موجود می‌ طلبد تمام نیروها تعامل خوبی داشته باشند و برای حل مشکلات تلاش کنند، گفت: با وجود تمام تهدیدات و توطئه‌ ها مسئولان باید شبانه‌ روز تلاش کنند و با شناسایی راه‌ های نفوذ دشمن، اعتماد را به جامعه بازگردانند.

آئین تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری استان کرمان

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در این آئین ضمن گرامیداشت یاد شهدا با بیان اینکه پذیرش و واگذاری مسئولیت باید صادقانه باشد، گفت: ملاک سنجش مسئولیت در دنیا و آخرت صادقانه عمل کردن است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اهمیت دستگاه قضا که چشم امید مظلومان به آن دوخته شده است، ویژگی‌ های صداقت، دیانت و عدالت محوری، دانش، روحیه تعامل، تجربه و شناخت عمیق نسبت به استان را از جمله محورهای موفقیت یدالله موحد رئیس کل سابق دادگستری کرمان برشمرد و گفت: مهمترین ویژگی حجت‌ الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری کرمان، نگاه صادقانه و رعایت جهاد تقوا و تجربه است که امیدواریم در مسئولیت خود توفیق داشته باشند.

شایان ذکر است، دکتر موحد از سال ۹۳ فعالیت خود در سمت ریاست کلی دادگستری استان را آغاز کرده و پیش از آن نیز بالغ بر ۸ سال دادستان مرکز استان کرمان بوده است./ دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha