استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفـت: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت، پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا، در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت را مکلف به ادغام خدمات طب سنتی در نظام سلامت کرده است که لازمه این امر توسعه طب ایرانی در تمامی حوزه‌ های آموزشی، پژوهشی و درمانی است.
وی افزود: در حال حاضر در حوزه آموزشی، 12 گروه و 8 دانشکده مشغول تربیت نیروی متخصص در حوزه طب و داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی هستند که لازم است گسترش جدی پیدا کند.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: دانشکده طب ایرانی بابل، تنها دانشکده طب ایرانی در شمال کشور و یکی از شاخص ترین دانشکده های طب ایرانی، در کشور است.
دکتر نفیسه حسینی گفت: در حوزه پژوهش استفاده از ظرفیت‌ هایی که در طب ایرانی وجود دارد، به‌ عنوان یک دانش بومی در راستای اقتصاد مقاومتی، می تواند به کشور کمک کند.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: استفاده از ظرفیت طب ایرانی در بحران جمعیت و استفاده از این ظرفیت در پیشگیری از ناباروری و داشتن نسل سالم، جوانی جمعیت، حمایت از خانواده در وزارت بهداشت در حال پیگیری است. 
دکتر حسینی یکتا ادامه داد: نخستین قدم، تقویت جریان علمی و دانشگاهی حوزه طب سنتی ایرانی است و تدوین و تصویب رشته‌ های مرتبط و تقویت دانشگاه‌ ها در قدم بعدی قرار دارد تا با تامین نیروها و مراکز درمانی مورد تایید وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی، مردم به سهولت و با اطمینان بتوانند از خدمات این حوزه استفاده کنند.
گفتنی است، دکتر نفیسه حسینی‌ یکتا، ضمن نشست با دکتر مظفرپور، سرپرست دانشگاه و هیات رئیسه، از پروژه در حال ساخت سلامتکده طب سنتی بازدید کرده و از نزدیک در جریان مراحل پایانی ساخت این پروژه قرار گرفتند. همچنین، دکتر حسینی از دانشکده طب سنتی ایرانی و همچنین سلامتکده فعلی فعال این دانشگاه نیز بازدید به عمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha