گسترش همه جانبه روابط فرهنگی ایران و قطر

وزیر فرهنگ کشورمان در دیدار با وزیر فرهنگ قطر بر توسعه روابط فرهنگی دو کشور تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در روزهای اخیر بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با انگیزه آشنایی بیشتر با فرهنگ قطر به غرفه این کشور در نمایشگاه مراجعه می کنند.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت ، محمدمهدی اسماعیلی،  در دیدار با عبدالرحمن بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی وزیر فرهنگ قطر به روابط عمیق دو کشور ایران و قطر تاکید کرد و افزود:  از فضای خیلی خوب ایران و قطر به عنوان دو کشور دوست و برادر باید برای توسعه فضاهای فرهنگی استفاده کنیم؛ هفته گذشته که امیر قطر مهمان ما بود نشان از عمق روابط فرهنگی، تاریخی و سیاسی دو کشور است و علاقه مند هستیم این روابط را گسترش دهیم.
اسماعیلی افزود: در حوزه فرهنگ تلاش می‌کنیم با استفاده از ساختارهای متنوعی که داریم امکان گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را در کشور مهیا کنیم. همچنین ما نسبت به برادران مسلمان خود یک حس دوستانه و برادری داریم و مردم و دولت قطر بسیار برای ما محترم و عزیز هستند.
وی افزود: ایرانی ها همیشه از مشی امیر قطر و دولتمردان این کشور به خوبی یاد می کنند. 
وزیر فرهنگ در دولت مردمی گفت: رییس جمهور ایران تاکید ویژه ای بر گسترش ارتباطات با کشور دوست و برادر قطر دارد و دیدارهای اخیر مسئولان دو کشور در تاریخ روابط ایران و قطر بی سابقه است که این مسئله نشان‌دهنده عزم ویژه ایران برای گسترش ارتباطات دو کشور است.
وی تصریح کرد: اخیرا ستاد ویژه ای توسط معاون اول رئیس جمهور کشورمان تشکیل شده که قرار است اعضای هیات دولت در این ستاد ویژه به بررسی راهکارهای کمک و مشارکت با دولت قطر برای برپایی بهتر جام جهانی فوتبال بپردازند.
وزیر فرهنگ در ادامه به نقش وزارت فرهنگ در این ستاد ویژه اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی این ستاد ویژه بر عهده وزارت فرهنگ است که در این کمیته مشغول آماده سازی تمهیداتی هستیم که بتوانیم با همکاری و همراهی دولت قطر ، این کمک و تعامل را در ماه های آینده بیشتر جلو ببریم. از سوی دیگر در سفر اخیر رییس جمهور ایران به قطر یک تفاهم‌نامه همکاری خوبی در حوزه فرهنگی به امضا رسید که ما در راستای این تفاهمنامه آماده هرگونه کمک و مشارکت هستیم. همچنین کشور قطر با شایستگی میزبانی جام جهانی را عهده دار شده و انشاالله این دور از جام جهانی به بهترین دوره مهمترین رویداد ورزشی دنیا بدل شود.
وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که پیش از این اعلام شده کشور قطر امسال مهمان ویژه  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است که خوشبختانه طی روزهای اخیر بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب با انگیزه آشنایی بیشتر با فرهنگ کشور قطر به غرفه این کشور در نمایشگاه مراجعه می کنند.
فرهنگ ایران از غنی ترین فرهنگ های دنیا است
همچنین جاسم بن حمد ثانی، وزیر فرهنگ قطر نیز در این دیدار به روابط عمیق فرهنگی دو کشور ایران و قطر اشاره کرد و افزود:  مردم این دو کشور از دیر باز در حوزه های مختلف فرهنگی با یکدیگر در تعامل هستند.
 وی ادامه داد: در همین راستا باید مسئولان وزارت فرهنگ هر دو کشور نهایت تلاش خود را کنند تا روابط خوب گذشته میان دو ملت استمرار یابد تا نسل آینده ایران و قطر بهترین بهره را از گسترش روابط فرهنگی دو کشور ببرند.
وزیر فرهنگ قطر در پایان گفت: دو کشور ایران و قطر از روابط خوبی ‌در همه عرصه ها برخوردار هستند و باید تلاش شود روابط فرهنگی دو کشور هم همسو با گسترش روابط سیاسی به بهترین شکل ممکن ارتقا یابد همچنین با فرهنگ اصیل ایرانی همچون صنایع دستی ایران به خوبی آشنا هستم و فرهنگ ایران را از جمله غنی ترین فرهنگ های دنیا می دانم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha