معاون اول قوه قضائیه: ایران پیگیر پرونده ترور سردار سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: ایران برای ترور سردار سلیمانی پرونده تشکیل داده و خواهان رسیدگی به این موضوع در مجامع بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمان پس از ورود به استان کرمان و زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی, در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری کرمان، گفت: بیش از ۲ سال از حادثه شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد وشخصیت‌های مختلفی در ایران وخارج کشور این موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده اند.

وی افزود: به صراحت می توان بگویم؛ که تاکنون از منظر حقوقی در میان صاحب نظران این ترور جایگاهی ندارد هرچند که آمریکا تلاش کرد این موضوع را منکر شود، ولی تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته اند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: دفاع مشروع در حقوق همه کشورها معنای خاص خودش دارد و گاهی انجام دادن کاری به عنوان اقدامی پیش دستانه، امری رد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق، بیان کرد: بنده دیروز در طی همایشی با محوریت حقوق بشر از منظر حقوقی، تفسیری داشتم که تاکنون برای این موضوع جایگاهی پیدا نکرده اند، ولی از حقوقدانان خواستاریم که این مسیر را بررسی کنند و سکوت نکنند، چرا که اتفاق مهمی رخ داده است.

به گفته وی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دعوت رسمی عراق به این کشور تردد داشته است که این اتفاق ناگوار طی همین رفت وآمدها افتاد لذا کجای دنیا این امر وجود دارد که سکوت کنند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: حالا اگر در جمهوری اسلامی اتفاقی درباره فردی عادی رخ دهد، فضای مجازی پر می‌شود، اما باید بدانیم که حقوقدانان منصف، برای این موضوع مهم بی صدا در حال انجام کار هستند.

وی تاکید کرد: هر روز که پیش‌ تر می‌رویم، خوشبختانه چهره کریه این جنایت، برای هر گروه نمایان‌ تر می‌ شود و ایران برای ترور سردار سلیمانی پرونده تشکیل داده و خواهان رسیدگی به این موضوع در مجامع بین المللی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha