اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه کشوری شهدای مدافع حرم و نخستین یادواره ۳۸ شهید روحانی استان کرمان تحت عنوان "تعهد سرخ از حجره تا سنگر" ، امروز با حضور جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و خانواده معزز شهدا در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام علی شیرازی با ابراز تاسف از نبود حاج قاسم سلیمانی در این جمع، گفت: بسیار ناراحت هستیم که امروز فرمانده شهیدمان حاج قاسم سلیمانی در جمع ما نیست، بنده یکی از سربازان  فرمانده رشید و بزرگوار جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هستم.

وی افزود: در سال ۹۷ کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد و بنا بود سخنران این مراسم سردار سلیمانی باشد و همزمان شد با دعوت خانواده شهدای مازندران, که شهید حاج قاسم سلیمانی دعوت خانواده شهدای مازندران را ترجیح داد.

جانشین رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: روحانیت ۴ هزار شهید دارد؛ که یک هزار و ۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده، ۲۲ شهید فرمانده لشکر و تیپ، ۵۰ نفر مسئول تبلیغات و معاونت فرهنگی و ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم و هزاران رزمنده و جانباز و آزاده بوده اند.

حجت الاسلام علی شیرازی بیان کرد: روحانیت همواره علم و عمل را با هم آمیخته تا ملت ایران زیباتر از همیشه معتقد به الگوهایی باشد که در میدان عمل مجاهدانه و شهادت طلبانه زیباتر از میدان علم آموزی عمل می کنند.

وی با اشاره به ویژگی عاشق شهادت بودن مدافعان حرم ادامه داد: شهدای روحانی مدافع حرم برخی در حد اجتهاد بودند و طلبه معمولی نبودند و برخی رزمندگان در جبهه سوریه استاد درس خارج بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند و در هر رتبه هدف دفاع از دین و ارزش ها بوده است.

حجت‌الاسلام شیرازی با اشاره به ۲ ویژگی دیگر مهاجر بودن و هدایت شهدای روحانی مدافع حرم، اظهار داشت: همه شهدای روحانی مدافع حرم، مهاجر الی الله و مجاهد فرهنگی و نظامی بودند و گام برداشتن در مسیر جهاد روز به روز مقام عرفانی، معرفتی و الهی آنان را بالا برد و در مسیر هدایت رشد کردند و به مقام دوستی ویژه با خدا رسیدند.

وی چهارمین ویژگی آنها را هجرت برای جهاد و اسلام عنوان و تاکید کرد: شهدای روحانی نه برای دنیا بلکه برای خدا و مبارزه هجرت کردند، وقتی گام در مسیر جهاد گذاشتند ورود به عرصه جهاد کردند روز به روز مقام معرفتی عرفانی و الهی آنها بالاتر رفت زیرا دستشان را در دست خدا گذاشتند.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ابراز داشت: ویژگی بعدی شهدای روحانی، عشق به شهادت است تا خون خود را برای پاسداری از اسلام تقدیم کنند، این درس را شهدای ما از علی بن ابیطالب(ع) گرفته بودند و شهدای روحانی ما برای شهادت لحظه شماری می کردند.

حجت الاسلام شیرازی، تصریح کرد: به قول سپهبد شهید سلیمانی تا فردی شهید نباشد، شهید نمی شود، انسان تا به رتبه بالای مقام اولیای الهی نرسد شهید نمی شود و شهدای روحانی مدافع حرم به این مقام رسیدند.

وی تصریح کرد: شهید مدافع حرم هم شهید و هم حرم اولیا و حریم اسلام است و رهبر بزرگ انقلاب اسلامی فرمودند ارزش شهید مدافعان حرم متفاوت از شهید دوران جنگ و مزد آن ۲ برابر شهدای جنگ است، زیرا این شهدا التماس می کردند تا به سوریه بروند، بجنگند و شهید شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این اجلاسیه، ضمن خیر مقدم به همه میهمانان گفت: ۴ هزار شهید روحانی در کشور داریم که کنگره شهدای روحانی ۴ خرداد در شهر مقدس قم برگزار می‌ شود و امروز پیش کنگره این مراسم و اجلاسیه ۳۹ شهید قهرمان مدافع حرم در شهر حاج قاسم با حضور ۲۸ خانواده معظم شهدا و خانواده شهید اصلانی طلبه ای که در حرم رضوی به شهادت رسید, برگزار شد.

سردار حسین معروفی با بیان اینکه روحانیون در دوران دفاع مقدس از حریم کشور دفاع کردند، افزود: در حق شهدای روحانی طی این سالها اجحاف شده است و باید مظلومیت روحانیت را در کنار واقعیات بیان کرد تا جلوی یاوه گویی های دشمنان گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل و فعالیت ۱۰ کارگروه در اجرای تحقق این حرکت معنوی ادامه داد: این اقدام در قالب مکتب سپهبد شهید سلیمانی فرمانده شهیدان دفاع مقدس و شهیدان مدافعان حرم، انجام می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، تصریح کرد: این اجلاسیه یکی از آن موضوعات مهمی است که می تواند تاثیرگذار باشد، زیرا سپهبد شهید سلیمانی قهرمان جهان اسلام دست علما را در ملا عام می بوسید و به آن افتخار می کرد و هیچ خط کشی هم در این زمینه قائل نبود.

سردار معروفی بیان کرد: سرکشی از ۱۴۵ خانواده شهید قبل از برگزاری اجلاسیه انجام شده که همراه هدیه معنوی مقام معظم رهبری بود.

شایان ذکر است؛ در این اجلاس از مجموعه موشن و کمیک موشن "حاج قاسم که من می شناسم" که به همت مرکز تولید و نشر انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمان تولید شده بود، رونمایی شد.

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

اجلاسیه شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha