تیم ملی می‌خواست با روسیه بازی کند،‌فیفا نگذاشت!

با اعلام حمید استیلی فدراسیون جهانی دیدار ایران و روسیه را لغو کرده است.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین مسابقه دوستانه قبل از شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز ۱۶ خرداد به مصاف تیم ملی کانادا می‌رود. پیش از این ایران انجام مسابقه با تیم‌های اروپایی را در دستور کار قرار داشت که این موضوع امکان‌پذیر نشد؛ از جمله دیدار با روسیه و آلبانی.
عملی نشدن بازی با روسیه و آلبانی اما هر کدام دلایل مختلفی دارد. آلبانی به خاطر درخواست های مالی از فهرست بازی های دوستانه ایران خارج شد. روسیه هم به دلیل تعلیق بودن از سوی فیفا به خاطر حمله نظامی به اوکراین قادر به انجام مسابقه نیست؛ موضوعی که فدراسیون فوتبال رسما از فیفا استعلام گرفته است.
حمید استیلی مدیر تیم ملی ایران در گفت و گو با برنامه ورزشگاه شبکه پنجم سیما در این خصوص گفت: «برنامه تمام تیم‌های اروپایی در «فیفادی» پر است. فقط یک کشور روسیه بود. آنها هم -برای دیدار با ایران- اظهار تمایل کردند. از فیفا استعلام گرفتیم که اعلام شد نمی‌توانیم با روسیه بازی کنیم.»
مدیر تیم ملی ایران همچنین درباره منتفی شدن رویارویی با آلبانی گفت: «این مسابقه به خاطر بحث مالی امکان پذیر نشد. باید به آلبانی پول می‌دادیم و برای آنها پرواز اختصاصی می‌گرفتیم. قرار بود در تهران یا قطر با آلبانی بازی کنیم. وقتی در کانادا بازی گذاشتیم، به خاطر مسافت طولانی عملاً آلبانی از رده خارج شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha