پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسب آغاز اختتامیه های استانی یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم

وزیر آموزش‌وپرورش به مناسب آغاز اختتامیه‌های استانی یازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، اکنون بیش از هر زمان دیگری، موجب نگرانی مدارس و خانواده‌ها است. گسترش عوامل مخاطره‌آمیز تهدیدکننده سلامت روانی اجتماعی دانش آموزان، موجب شده محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، در کنار دیگر اولویت‌های تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و بلکه جزء مهم‌ترین آن‌ها قرار گیرد.

شواهد نشان می‌دهد که فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی، در کنار فعالیت‌های آموزشی و مراقبتی، از مهم‌ترین راهکارها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس کشورها، شناخته‌شده است که می‌تواند موجب ارتقای آگاهی عمومی و بهبود نگرش‌ها درزمینه عوامل مخاطره‌آمیز کودکان و نوجوانان و چگونگی محافظت از ایشان شود.

 وزارت آموزش‌وپرورش، با اعتقاد به این‌که مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور است، اهتمام ویژه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیرانه در سطح مدارس دارد که بسته کاملی از برنامه‌های مرتبط با راهکارهای معتبر و شناخته‌شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در سه محور آموزشی، ترویجی و مراقبتی را شامل می‌شود.

جشنواره نوجوان سالم که هرساله باهدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس کشور برگزار می‌گردد، از جمله فعالیت‌هایی است که در زیرمجموعه راهکار ترویج و پیشگیری، اجرا می‌شود و با همت مدارس، دانش آموزان و خانواده‌ها، در سال تحصیلی جاری، یازدهمین دوره آن نیز برگزارشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha