کد خبر: 180679
۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
«کتاب مستطاب کلاغ» در بازار کتاب

«کتاب مستطاب کلاغ» با گردآوری و تحلیل کامیار عابدی منتشر شده است.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت این کتاب در حوزه ادبیات تطبیقی در ۱۵۶ صفحه در نشر کلاغ عرضه شده است

در معرفی این کتاب آمده است: در این کتاب مولف پس از مقدمه‌ای درباره حضور کلاغ در شعر و نثر ایران و جهان، روایت‌های مختلف چهار حکایت و داستان و شعر مربوط به کلاغ را در ادبیات منظوم و منثور ایران و جهان گردآوری و شناسایی و تحلیل کرده است.


حکایت اول همان حکایت «کلاغ و روباه» معروف است که روایت‌های ایزوپ، لافونتن، کریلف، اشرف‌الدین نسیم شمال، ایرج میرزا، حبیب یغمایی، نیر سعیدی و میرزا علی‌اکبر صابر از آن در دست است و روایت یغمایی در ایران از همه مشهورتر است و در کتاب‌های درسی هم آمده است.

حکایت دوم حکایت «کلاغ و طاووس» است که ایزوپ، کلیله و دمنه، عبدالرحمن جامی، لافونتن، کریلف، پروین اعتصامی و نیر سعیدی آن را به نظم و نثر درآورده‌اند و روایت کلیله و دمنه در ایران از همه مشهورتر است.

حکایت سوم حکایت «کلاغ و عقاب» است که عنصری بلخی، ناصرخسرو، پوشکین، نیما یوشیج، پرویز ناتل خانلری، منوچهر شیبانی، مصطفی رحیمی، فخرالدین مزارعی،  عزیز دولت‌آبادی و بهرام طوسی روایت‌ها و بازتاب‌های مختلفی از آن به دست داده‌اند و روایت خانلری در ایران از همه مشهورتر است.

حکایت چهارم حکایت «کلاغ و شاعر محزون» از ادگار آلن پو شاعر و نویسنده آمریکایی است که روایت‌های شجاع‌الدین شفا، صادق چوبک، مسعود فرزاد، مهستی بحرینی، مهدی اخوان ثالث، محمد دهقانی، احمد میرعلایی، سپیده جدیری، حسین الهی قمشه‌ای و محمدصادق رئیسی از آن در دست است.

 انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha