دولت در افزایش جمعیت مصمم است

معاون امور مجلس رییس جمهور در نشست « تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت » که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: از دانشگاه ها انتظار می رود، تحولات و معضلاتی مانند مشکل جمعیت را رصد کنند و به مسئولان هشدار دهند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت دکتر سیدمحمد حسینی با اشاره به آثار و آسیب های غفلت از رشد و جوانی جمعیت، اظهارداشت: دولت مصمم است تاکیدات راهبردی رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به رشد جمعیت را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: دولت مردمی موضوع جمعیت را با حساسیت و اولویت در دستور کار خود قرار داده و تلاش می کند با استفاده از ظرفیت همگرایی با مجلس شورای اسلامی، گام های بلند و موثری دراین زمینه بردارد.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز با توجه به همگرایی و همفکری قابل توجهی که بین قوای سه گانه و همه نهادها شکل گرفته، بهترین فرصت برای ایجاد تحول در عرصه های مختلف و اصلاح رویه های اشتباه گذشته است.

حسینی با اشاره به همکاری دولت و مجلس  در موضوع رشد جمعیت کشور، خاطرنشان  کرد: دولت بلافاصله پس از تصویب طرح جوانی جمعیت با اولویت بودجه لازم را به آن اختصاص داد. رییس جمهوری نیز اهتمام ویژه ای در این خصوص دارد و ستاد جمعیت را تشکیل داده و بین دستگاه های مختلف اجرایی تقسیم کار مشخصی انجام گرفته و مقرر شده است تا بر اساس عملکردهای دستگاه ها، اعتبارات لازم به آنها اختصاص یابد.

وی افزود: دولت همچنین مشوق های لازم را برای حمایت و ترغیب جوانان به ازدواج و فرزند آوری در دستور کار خود قرار داده است.

 معاون رییس جمهور با اشاره به هشدار و توصیه های رهبری در زمینه های مختلف از جمله رشد جمعیت، توجه به امنیت غذایی و مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، اظهارداشت: بی تردید اگر به موقع به توصیه ها و هشدارهای آینده نگرانه رهبر معظم انقلاب توجه می شد امروز از وضعیت بهتری برخوردار بودیم.

 وی با تاکید بر اینکه باید عقب ماندگی و کاستی های گذشته با برنامه ریزی و اقدامات جهادی جبران شود، گفت: دانشگاه های دراین زمینه می توانند با ارائه راهکارهای کارشناسی به دولت کمک کنند و دولت از نظرات و دیدگاه های دانشگاهیان استقبال می کند

وی خاطرنشان کرد: اندیشمندان همواره جمعیت را یکی از مهمترین مولفه های اقتدار یک ملت عنوان کرده اند و در مقابل مستکبران بر اساس اسنادی که منتشر شده رشد جمعیت کشورها را برخلاف منافع خود محسوب کرده و با توسل به روش های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بدنبال ترغیب ملت ها به کاهش جمعیت بودند.

دکتر حسینی با تاکید بر این که روند گذشته باید به سمت تشویق و ترغیت جوانان به ازدواج و فرزند آوری تغییر کند و در این زمینه هرکدام از دستگاه ها وظایف مشخصی دارند، گفت: باید از امروز پیش بینی های لازم درخصوص روند افزایش جمعیت افراد سالمند انجام شده و تصمیمات و برنامه ریزی های ضروری برای رسیدگی و برطرف کردن نیازهای سالمندان اتخاذ شود.

حسینی اظهار داشت: در سند تحول ۳۷ موضوع احصاء شده و وضع موجود، چالش ها و راه های برون رفت از آنها هم بیان شده است. دستگاه ها در حال انجام کار در این زمینه هستند، به عبارتی همه باید پای کار باشند تا کار به نحو مطلوب به پیش برود.

معاون امور مجلس رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه پزشکی بنیه خیلی خوبی داریم و در منطقه از جایگاه بالایی برخوردار هستیم. باید از این موقعیت به نحو مطلوب استفاده شود.

گفتنی است در این نشست که با حضور دکتر حسنعلی غفاری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، دکتر عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، شرایط کنونی کشور به لحاظ رشد روزافزون جمعیت سالمندان و نیازهای این قشر از جامعه توسط دکتر دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، تبیین و به صورت خلاصه تشریح شد.

در پایان نشست دکتر حسینی معاون امور مجلس رییس جمهوردر امور مجلس و مسئولان وزارت بهداشت، از نمایشگاه دستاوردهای فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha