بیشترین انتصابات در دولت رئیسی متعلق به کدام گروه سنی است ؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طی شش ماه تشکیل دولت ۵۴ درصد انتصابات مقامات در وزارت خانه ها متولدین ۵۷ به بعد است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان وحید یامین‌پور ظهر روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با بیان اینکه دولت یک شعاری مبتنی بر بیانه گام دوم انقلاب دارد اظهار کرد:  من دولت جوان جوان انقلابی هستم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری مکررا تاکید کرده است که محور حرکت دولت بیانه گام دوم انقلاب است افزود : محور بیانه گام دوم انقلاب نیز جوانان است و البته نگاهی که به جوانان در این مقطع است با سال های پیش متفاوت است .

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروزه جوان گرایی و جوان محور بودن یک انتخاب از انتخاب از انتخاب های متعدد نیست بیان کرد: بلکه تنها انتخاب راهبردی نظام برای آینده است ،یعنی  به ضرورت تغییر نسل در حاکمیت مواجه هستیم با تاخیر ۱۵ ساله .

یامین پور با اشاره به اینکه انقلاب یک رویداد کاملا جوانانه بود اظهار داشت: در آن زمان نمایندگان و فرماندهان لشکر همگی ۲۰ ساله و جوان بودند که این اتفاق در دهه های ۷۰ به بعد مبتنی بر پایه دهه ۶۰ ادامه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال های اخیر مکرر بر جوان گرایی که یک ضرورت است تاکید کرده است افزود : این موضوع در بیانه دوم تبدیل به سندی شده است برای حرکت راهبردی نظام و در آینده   دولت نیز مبتنی بر این شکل گرفت .

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه رئیس جمهوری به حوزه جوانان جدی است افزود :  سال قبل طرح جدیدی در مجلس اعلام وصول شد به نام طرح تشکیل وزارت حقوق اجتماعی خانواده و جوانان که طرفداران خود را در مجلس دارد .

یامین پور با اشاره به اینکه در شورای عالی جوانان  ۲۳ اسفند ۱۴۰۰تشکیل شد به صراحت رئیس جمهور خواینال ارتقا نهاد متولی جوانان شد بیان داشت :  در این راستا به دستور رئیس جمهور دبیرخانه شورای عالی جوانان در نهایت ریاست جمهوری  برای پیگیری امور فرابخشی جوانان احیا شود .

وی تصریح کرد: در این دبیرخانه پست هایی تعریف شده است و ستاد امور ساماندهی جوانان نیز در ذیل این دبیرخانه تشکیل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه دستورالعملی در سازمان امور استخدامی ابلاغ شده است مبنی بر  اینکه وزرا ،استانداران و روئسای سازمان های مستقل دولتی می‌توانند یک الی ۵ نفر مشاور و دستیار جوان داشته باشند افزود : این مشاوران طبق دستورالعمل به صورت شبکه در شورای عالی جوانان به عنوان ستاد همکاری می‌کنند.

یامین پور با بیان اینکه ستاد امور ساماندهی امور جوانان استان به همراهی شورای دستیاران جوان در استان ماموریت هایی دارند افزود : مهمترین ماموریت هم افزایی دستگاه‌هایی است که متولی امور جوانان است و لذا ستاد ساماندهی نیاز به طراحی دستور مبتکرانه و نوآوری در این زمینه دارد که کارهایی در این خصوص انجام شده است .

وی با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری بر گفت و شنود میان مسئولان و جوانان تأکید کرده است اظهار کرد: این مسئله ویترینی و تفننی نیست بلکه راهبردی است و باید جوانان بدانند که چه چیزی د سطح حاکمیت اتفاق می‌افتد و مسئولین نیز خودشان را نباید مستغنی از آرا و نظرات جوانان در حل مسائل بدانند چراکه جوانان می‌توانند بازوی خوبی برای اجرای سیاست هستند .

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولت دستور و تاکید کرده است که در اجرائیات  مشارکت مردم باید جلب شود خاطرنشان کرد: یکی از این بازوها تشکل های جوانان در سراسر کشور هستند از جمله سازمان های مردم نهاد جوانان ،گروه های جهادی و....هستند .

یامین پور با اشاره به اینکه  طی شش ماه تشکیل دولت ۵۴ درصد انتصابات مقامات در وزارت خانه ها متولدین ۵۷ به بعد است اظهار کرد:  این روال ادامه خواهد پیدا کرد و باید از جوانان در امور استفاده کرد .

وی با اشاره به اینکه ما آماده همکاری  پارک های علم و فناوری در سراسر کشور هستیم افزود : در ۳ حوزه همکاری رویدادهای  مسئله محور ،تشکیل تعاونی جوانان و مشاغل خانگی حمایت هایی صورت می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha