کاشان خطه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ناب سرمایه‌گذاری است

شهردار کاشان در نشست مشترک با هیئت دیپلماتیک و اقتصادی جمهوری اسلواکی گفت: کاشان، خطه‌ای سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادهای ناب است که هر یک می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌ را فراهم سازد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان  حسن بخشنده امینه  خاطرنشان کرد: قابلیت‌های کاشان حوزه‌های متعددی را در بر می‌گیرد که هر یک می‌تواند بستر سرمایه‌گذاری جذاب برای فعالان اقتصادی و تجاری محسوب شود.

 شهردار کاشان با اشاره به ظرفیت‌های تمدنی و گردشگری کاشان بزرگ تأکید کرد: وجود آثار تاریخی ارزشمند، جاذبه‌های طبیعی متنوع، اماکن مذهبی و مقدس، آیین ها و سنت‌های دیرینه و...فرصت‌های نابی را برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این خطه ایجاد کرده است.

 وی، نام پرآوازه جهانی کاشان در عرصه «گل و گلاب» و «فرش» را متذکر شد و افزود: این موقعیت شاخص و جایگاه ممتاز، بستر سرمایه‌گذاری سودآور و با امنیت بالا در کاشان را نسبت به گزینه‌های دیگر تضمین می‌کند.

 بخشنده امنیه، به برخورداری خطه کاشان از معادنی نظیر سنگ آهن، سنگ ساختمانی، سنگ تزئینی، معادن ماده اولیه صنایع داروسازی و... نیز اشاره کرد و گفت: این ویژگی، یک فرصت بی‌بدیل را برای فعالان اقتصادی علاقه مند به بهره برداری از معادن کاشان فراهم می‌آورد.

شهردار کاشان تصریح کرد: کاشان به دلیل برخورداری از مراکز علمی و دانشگاهی ممتاز،  گزینه ای به فعالیت های اقتصادی-علمی به خصوص در حوزه دانش بنیان تبدیل شده است.

کاشان خطه فرصت‌ها و ظرفیت‌های ناب سرمایه‌گذاری است

بخشنده امنیه خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی و اسانس آن یکی از حوزه هایی است که در سال های اخیر فعالیت علمی و پژوهشی زیادی در مورد آن صورت گرفته و همچنان بستری دارای قابلیت برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی  بر آمادگی متخصصان و پژوهشگران این خطه برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و دستاوردهای خود تأکید کرد و افزایش همکاری‌های متقابل را خواستار شد.

شهردار کاشان با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های حوزه سلامت برای توسعه پایدار و رفاه حال شهروندان عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کاشان این خطه می‌تواند به یکی از نام‌های شاخص در حوزه ارائه خدمات درمانی مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث دهکده سلامت به عنوان یکی از پروژه های مدنظر مدیریت شهری عرصه ای است که می تواند علاوه بر پاسخ به نیازهای درمانی و سلامت محور شهروندان، علاقه مندان به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری سلامت برای حضور در کاشان را ترغیب کند.

شایان ذکر است در این نشست علاوه بر سفیر جمهوری اسلواکی، معاون وزیر اقتصاد این کشور به عنوان رئیس هیئت، سفیر و جمعی از مسئولان و کارشناسان اقتصادی و تجار این سرزمین از اروپای مرکزی نیز حضور داشتند.

کارشناسان وزارت امور خارجه و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و استان اصفهان، نمایندگان اتاق بازرگانی کاشان و...از دیگر حاضران در این نشست بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha