۸۵ درصد متقاضیان زنجانی وام ازدواج دریافت کردند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت : در سال گذشته ۸۵ درصد از متقاضیان استان زنجان  وام ازدواج را دریافت کرده‌اند که در واقع  ۱۵ درصد از موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از زنجان ، وحید یامین پور در حاشیه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران استان زنجان با بیان اینکه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان متولی هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در راستای ساماندهی امور جوانان است، اظهار کرد: امروز در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان  در سال ۱۴۰۱ در استان زنجان با موضوع اشتغال در سال ۱۴۰۱  تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه تعدادی از ادارات کل استان زنجان در حوزه اشتغال ارائه گزارش کردند، بیان کرد : در این جلسه یک وضعیت دقیق از میزان تسهیلاتی که باید به جوانان از طریق بانک‌های عامل داده شود ارائه شد که نشان‌دهنده این بود که کار در استان زنجان آن‌چنان‌که باید پیش نرفته است.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ظاهراً دلیل اصلی این مشکل وثیقه‌ها و ضامن‌هایی است که بانک‌ها از متقاضیان مطالبه می‌کنند است خاطرنشان کرد: تأمین خواسته بانک‌ها برای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و... کمی مشکل است.

یامین پور با بیان اینکه استاندار زنجان وعده محکمی برای پیگیری این موضوع داده است افزود :  حل این موضوع از طرف استاندار زنجان در جلسه شورای بانک‌ها پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  مسئله ازدواج و جوانی جمعیت یک مسئله راهبردی برای دولت است، اظهار  داشت:  مدنظر دولت این است که جوانان در دریافت تسهیلات ازدواج با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد قابل‌توجهی تسهیلات به جوانان اعطاشده است، خاطرنشان کرد:  نسبت به سال گذشته تسهیلات ازدواج از ۷۰ میلیون به ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون افزایش پیداکرده است و همچنین از سوی بانک ها تسهیلات دیگری از جمله تسهیلات جوانی جمعیت که اخیرا به بانک ها ابلاغ شده است  اعطا می‌شود.

یامین پور  با بیان اینکه دولت وام‌هایی را در حوزه فرزند آوری برای فرزندان دوم و سوم و چهارم و همین‌طور حوزه مسکن تعیین کرده است، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود  که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با کمبود اعتبارات مواجه شوند.

وی با تأکید بر اینکه قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و آیین‌نامه و دستورالعمل ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها این اجازه را به بانک‌ها نمی‌دهد که خلاف دستورالعمل تضمین وثیقه از متقاضی دریافت کنند، ابراز کرد: بانک اجازه ندارد به دلیل کمبود اعتبار و تاخیر در اعطای تسهیلات در دریافت ضامن و وثیقه متقاضی را به‌سختی بیاندازد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به رایزنی‌های  انجام شده این وزارت  با وزیر اقتصاد و دارایی، بیان کرد : سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا بانک‌ها بر اساس آن سامانه اعلام کنند که چه میزان از تسهیلات را در چه بازه زمانی می‌توانند در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان در سال گذشته ۸۵ درصد از متقاضیان وام ازدواج را دریافت کرده‌اند افزود: ۱۵ درصد از متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha