تامین امنیت غذایی در 3 حوزه کاربردی بهداشت دام

همکاری میان بخش دولتی و خصوصی منجر به تعریف پروژه‌های مشترکی شد تا تامین بهداشت دام؛ امنیت غذایی پایدار در کشور ایجاد کند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،در همین راستا تقسیم کار ملی در 3 حوزه دارو، واکسن و کیت تشخیص شکل گرفت و در این اتفاق ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، صنایع مرتبط و دانشگاه‌ها با هم همکاری می‌کنند. تامین امنیت غذایی به عنوان یک هدف ملی نیازمند همکاری و استفاده از ظرفیت های موجود در کشور در همه بخش ها است.

به همین دلیل در بخش تامین داروی مورد نیاز در صنعت بهداشت دام دانشگاه های توانمندی چون دانشگاه سمنان، فردوسی مشهد و لرستان شناسایی و از ظرفیت آن استفاده خواهد شد. در حوزه واکسن هم دانشگاه های تهران، شیراز و اهواز به عنوان توانمندان این حوزه شناسایی شدند و در تامین کیت های تشخیصی دانشگاه های اهواز، ارومیه، کرمان و شهرکرد اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته در این میان شرکت های دانش بنیان هم وارد میدان شده اند و در کنار دانشگاه ها و ستاد ایستاده اند تا این هدف در کشور محقق شود. یک همکاری همه جانبه میان بخش دولتی، خصوصی، مراکز علمی، صنعت و فعالان این حوزه که به نتایج درست و قابل قبولی خواهد رسید و کشور از عواید این همکاری ها بهره مند خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha