واریز ۸۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان به حساب خزانه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال گذشته ۸۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان بختیار خلیقی توسعه بخش معدن را از برنامه‌های سازمان صمت کردستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۳۴۲ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری است که تعداد ۲۰۰ واحد فعال، ۸ واحد در حال تجهیز و تعداد ۱۳۴ واحد غیرفعال است.

وی با اشاره به وجود ۱۸ گونه ماده معدنی در کردستان، افزود: طلا، سنگ آهن، باریت، مرمر، فلدسپات، نمک و پوکه، سنگ لاشه، سیلیس، گرانیت و آهک از مهمترین مواد معدنی کردستان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: ایجاد زنجیره ارزش از معدن تا محصول نهایی به منظور جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه و تکمیل زیرساخت‌های معدنی و جاده دسترسی به معادن از محل جذب منابع دولتی و تکمیل پرواز ژئوفیزیک هوایی و عملیات اکتشافی مناطق امیدبخش از برنامه‌های در دست این سازمان در سال جاری است.

خلیقی به وصول و واریز ۸۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن کردستان به حساب خزانه دولت در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: طبق قانون معادن ۱۵ درصد از این منابع باید از طریق سازمان برنامه و بودجه به منظور هزینه‌گذاری زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی به معادن استان عودت داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری و حمایت از طرح‌های صنعتی پیشران تاکید کرد و بیان کرد: در این حوزه سرمایه‌گذاری ۵۵۴ هزار میلیارد ریالی معادل ۲ میلیارد دلار با اشتغالزایی ۶ هزار و ۱۰۰ نفری در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به کردستان، ۵ طرح پیشران مربوط به فولاد بیجار، فولاد قروه، طرح طلای سقز، طرح پتروشیمی بعثت بیجار ‌و طرح احیای ذوب آهن قروه را جزو طرح‌های تایید شده نهاد ریاست جمهوری دانست و یادآور شد: اعتبار مورد نیاز ارزی و ریالی این طرح‌ها در سفر ریاست جمهوری به استان تامین می شود.

خلیقی تعداد واحدهای صنعتی استان را ۹۸۷ واحد عنوان کرد و با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶۵ واحد غیرفعال هستند، گفت: با حمایت دادگستری استان تعداد ۶۲ واحد صنعتی راکد آماده فعالیت و بهره‌برداری و بازگشت به چرخه تولید است.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰۳ واحد صنعتی در استان نیز از چرخه تولید خارج شده است، اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال مجموعه صنعت و معدن در کارگروه اشتغال استان در سال جاری ۹ هزار و ۹۸۲ نفر است که با اجرای طرح های پیشران امیدواریم بتوانیم آن را محقق سازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha