حماسه‌ سوم‌ خرداد از درخشان‌ترین جلوه‌های مقاومت است

وزیر علوم به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد در پیامی اعلام کرد: حماسه‌ سوم‌خرداد از درخشان‌ترین جلوه‌های مقاومت است.

به گزارش گروه اجتماعی  خبرگزاری سلامت، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن ۳ خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن گرامیداشت روز ایثار و مقاومت، پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تقویم این سرزمین هم‌چون آیینه‌ای زلال، گویای سربلندی و غرور ملتی بوده است که به میهن خویش عشق ورزیده‌اند و بنا به آموزه‌های دینی، همواره دل در گرو خاک و آئین خویش داشته‌اند.

حماسه‌ی سوم‌خرداد از درخشان‌ترین جلوه‌های مقاومت است که دانش‌آموختگان مدرسه‌ی امام خمینی (ره) با تکیه بر غیرت و شرف خویش و با اتکال به آیه‌ی شریفه‌ی «اِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفّاً کَاَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوصٌ» از تقدیم جان دریغ نکردند و امیدوار به وعده‌ی «بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» از هیمنه‌ی ابرهه‌ی زمان نهراسیدند و دست اهریمن اشغال‌گر را به ذلّت و زبونی از خاک خونین خرمشهر کوتاه کردند.

نکوداشت حماسه‌ی سوم خرداد، تعظیم فروتنانه به زنان، مردان و جوانانی است که تا همیشه نام ماندگارشان از ماذنه‌های مسجد جامع خرمشهر شنیده می‌شود.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیش از همیشه خود را مکلف می‌داند که در شناخت آن واقعه عظیم، و درس‌آموزی از مجاهدت‌های پیروزمندانه و ترویج روحیه‌ی مقاومت الگوسازی نماید و با تأکید بر جهاد علمی در نظام آموزشی رویدادی متمایز بیافریند.

با شهیدان عملیات غرورآمیز بیت‌المقدس پیمان می‌بندیم که یک قدم از آرمان‌ها و آرزوهای مقدس انقلاب اسلامی عقب ننشینیم و در پرتو مهر ماندگار رهبر فرزانه‌ی خویش که همواره به عظمت دانشگاه و اعتزاز دانشگاهیان تاکید داشته‌اند، به سربلندی ایران اسلامی خواهیم اندیشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha