اعتبار 15 میلیارد ریالی برای بهینه‌سازی روشنایی در بوستان‌های سطح شهر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان از اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار برای صرفه‌جویی مصرف برق و بهینه‌سازی سیستم روشنایی پارک‌های سطح شهر از طریق تعویض لامپ های پر مصرف با لامپ‌های کم مصرف خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شهرداری کاشان،محمدرضا قنبری اظهار کرد: در راستای سیاست های بهینه سازی مصرف انرژی و اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف برق، بیش از 15 میلیارد ریال اعتبار برای تعویض لامپ های پر مصرف با لامپ هایLED فوق کم مصرف در روشنایی پارک های سطح شهر و همچنین در پروژه های نورپردازی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در پروژه تعویض لامپ های پر مصرف با لامپ های کم مصرف، به صورت چشمگیری در مصرف برق روشنایی پارک ها و فضای سبز صرفه جویی شده است گفت: نسبت میزان مصرف لامپ هایLED فوق کم مصرف جایگزین شده با لامپ های پر مصرف قبلی، در حد یک پنجم است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان افزود: در گام نخست پروژه جایگزینی لامپ های پرمصرف با کم مصرف که به همت واحد تاسیسات این معاونت آغاز شده و در حال اجراست، سیستم روشنایی پارک های چهل‌حصاران، فردوس طاهرآباد، شقایق خزاق، انقلاب، قدیرزاده با لامپ کم مصرف  اجرا شده و اصلاح و بهینه‌سازی سازوکار روشنایی بوستان‌های آیت الله مدنی، آزادگان، جوان، لاله و پارک بزرگ شهر در دست اقدام  بوده که تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

قنبری در پایان با یادآوری اینکه سیستم روشنایی جدید تا یک پنجم کاهش مصرف برق و کاهش هزینه‌هارا به همراه دارد افزود: بهره‌وری اقتصادی این لامپ‌ها 1.5 ساله و دارای گارانتی سه ساله است که از نظر هزینه‌ای به نفع مجموعه مدیریت شهری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha