وزیر کشور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها به کمیسیون امنیت ملی گزارش داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موانع و کمبودها در اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها و ساماندهی اتباع خارجی در نشست با وزیر کشور بررسی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،محمود عباس زاده مشکینی در توضیح نشست روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: درنشست امروز احمد وحیدی وزیر کشور حاضر شد و درباره نحوه اجرای طرح اقتصادی دولت، مدیریت یارانه‌ها و اقدامات حمایتی به ویژه از اقشار آسیب پذیر گزارشی ارایه داد و در ادامه به سوالات نمایندگان پاسخ گفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نمایندگان در این نشست موانع، کمبودها و کاستی‌های وضعیت فعلی را  بیان کرده و به رفع واقص زیرساخت‌های اجرایی این طرح بزرگ تاکید شد.

وی ادامه داد: نمایندگان در این نشست تاکید کردند که کالاهای استراتژیک مردم و مورد نیاز اقشار مختلف باید در دسترس همه باشد و فروشگاه‌ها ذخیره لازم را داشته باشند. البته طبق اعلام آمار ارائه شده از سوی وزیر کشور، کالاهای اساسی به خصوص مرغ، تخم مرغ و روغن با قیمت‌های مختلف در بازار موجود است.

عباس زاده مشکینی یادآور شد: وزیر کشور در خصوص نحوه توزیع آرد و نان با هدف تسهیل دسترسی عموم مردم نیز توضیحاتی ارایه کرد و قرار شد در زمان کم ایرادات اجرای طرح رفع شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به موضوع بررسی ساماندهی اتباع خارجی در ادامه نشست، گفت: با توجه به تعداد بسیار اتباع خارجی به ویژه از کشور همسایه افغانستان، نمایندگان در حضور وزیر کشور بر ساماندهی و پرداختن به مسائل امنیتی مرتبط با مهاجرین و اجتماعی و سلامت اتباع خارجی تاکید کردند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد در زمان محدود طرح ساماندهی جدید تهیه شود تا مهاجرین افغانی با آسایش زندگی کنند و از سوی دیگر نگرانی‌هایی که در زمینه مسائل اجتماعی و امنیتی وجود دارد مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha