ظرفیت دانش‌بنیان‌ها به توسعه صنعت کشاورزی  کمک می‌کند

نخستین «رویداد ملی ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور ایران» با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 25 تا 28 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،این رویداد با هدف ارتقای نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و نفوذ بیشتر فناوری و نوآوری به صنعت کشاورزی برگزار می شود و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از مشارکت کنندگان و حامیان برگزاری آن است.

رویداد ملی ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور ایران به دنبال فراهم کردن زمینه مناسب برای تسریع در فرایند نفوذ دانش و فناوری های نوین در بخش کشاورزی از طرق مختلفی چون نمایش و معرفی ظرفیت ها، توانمندی ها، یافته های علمی، محصولات و خدمات موسسات و مراکز علمی و تحقیقاتی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌ها و واحدهای تولیدکننده نهاده‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات نوین کشاورزی است.

همچنین ایجاد فضای مناسب برای هم اندیشی، تبادل تجارب، ایده‌ها، دانش و فناوری‌های نوین در میان فعالان بخش کشاورزی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی- ترویجی به علاقمندان، از جمله مهمترین اهدافی است که برگزارکنندگان این رویداد دنبال می‌کنند.

در این رویداد ملی شاهد مشارکت و همکاری بخش دولتی و خصوصی هستیم و شرکت های دانش‌بنیان یکی از نقش‌آفرینان جدی آن هستند تا حضور خود را در صنعت کشاورزی افزایش دهند و توانمندی‌های خود به اثبات برسانند.

با توجه به اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بارها تاکید کرده است که نفوذ فناوری در صنعت کشاورزی مطلوب نیست و این صنعت به دلیل مشارکت و حضور کم شرکت‌های دانش‌بنیان با توسعه یافتگی و هوشمندی فاصله زیادی دارد؛ برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه علمی و فناورانه این صنعت را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha