تولد بیش از 2700 فرزند در مرکز ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل

رییس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) از تولد 2733 فرزند در این مرکز خبر داده و گفت: زوجین نابارور می توانند از طرح های حمایتی "برکت"، "بسیج" و "90 درصد" در این مرکز بهره مند شوند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر صدیقه اسماعیل زاده، گفت: هر کشوری برای ارتقای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به نیروهای جوان و جمعیت جوان دارد؛ این موضوع نیاز به برنامه ‌ریزی ‌های وسیع دارد و مرکز فاطمه الزهرا (س) با وجود پزشکان متخصص و فوق تخصص، ماماها و کارشناسان، آماده ارائه خدمات در این زمینه است.
وی افزود: پزشکان متخصص و فوق تخصص این مرکز جهت پیشگیری درمان، سلامت بارداری و سلامت دوران بارداری، با طرح‌ های مختلف آماده ارائه خدمات به هموطنان این استان و استان‌ های همجوار هستند، مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) از واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که در سال ۱۳۷۱ به همت والای آقای حاج سید مهدی کابلی، احداث و توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: فعالیت تخصصی بخش نازایی مرکز از سال ۱۳۷۵ شروع و با ارتقای تجهیزات و افزایش مراجعه کنندگان درمان نازایی با روش IO تحریک تخمک گذاری، IUI  تلقیح داخل رحمی، IVF  لقاح داخل آزمایشگاهی از سال ۱۳۷۷، ICSI تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم از سال ۱۳۷۹ مشغول ارائه خدمت است.
وی با بیان اینکه مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا (س) با تشکیل حدود 22 هزار و 500 پرونده در طی بیست و شش سال خدمات بی نظیری را ارائه کرده است، عنوان کرد: این مرکز، جزو مراکز صاحب نام در بین مراکز ناباروری در سطح کشور است که به لطف خداوند طی این مدت، با روش های حمایتی 2733 فرزند به دنیا آمدند.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان فاطمه الزهرا (س) سالیانه پذیرای زوج های نابارور از اقصی نقاط کشور به ویژه استان های همجوار گلستان، تهران، گیلان و سمنان است، یادآور شد: این مرکز در سال ۹۶ توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت مجددا به به روزترین تجهیزات در زمینه آزمایشگاه IVF و اتاق عمل نازایی مجهز شد و در حال حاضر این مرکز دارای ۳۵ تخت مصوب است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین بیان کرد: مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری، در حال انجام تحقیق و پژوهش و انجام پروژه های تحقیقاتی بالینی و پایه در حیطه بهداشت باروری است.
وی اضافه کرد: مرکز درمانی تخصصی ناباروری و باروری فاطمه الزهرا(س) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل با امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت های مالی دولت در قالب طرح حمایتی، طرح برکت و طرح بسیج در خدمت همشهریان گرامی است.
دکتر اسماعیل زاده با اشاره به اینکه طرح حمایتی 90 درصد وزارت بهداشت به عنوان طرح حمایتی زوجین نابارور در این مرکز اجرایی شد، تصریح کرد:  این طرح از تاریخ 1/1/1400 توسط بیمه پایه تحت پوشش قرار گرفته و 90 درصد هزینه را بیمه های پایه تامین سلامت می پردازد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸۵۷ زوج از اﯾﻦ ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده کرده اند، ادامه داد: زوجینی که زیر ۴۲ سال دارند و یک نفر از زوجین تابعیت ایرانی داشته باشد و در صورتیکه با داشتن فرزند بتواﻧﻨﺪ برای فرزند بعدی هم اقدام کنند، شامل دریافت خدمات از طرح حمایتی 90 درصد می شوند.
وی ادامه داد: طرح برکت از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری با سیاست فرزند آوری جهت ارتقای نرخ باروری و رفع مشکل مالی مراجعین شهری و روستایی نیازمند و کم درآمد، از مهر 94 در این مرکز اجرا شد.
رییس مرکز فاطمه الزهرا (س) اظهار کرد: تاکنون حدود هزار نفر در طرح برکت ثبت نام کردند که 124 نفر باردار شدند و زوجینی که فرزندی نداشته باشند، ساکن شهر و روستا باشند و همچنین خانم حداکثر ۳۵ سال داشته باشد، می توانند از این طرح استفاده کنند.
دکتر اسماعیل زاده ادامه داد: این طرح ها با تلاش مسئولین، متخصصین و همکاران در این مرکز ادامه دارد که با استقبال چشمگیر زوج های نابارور مواجهه و منجر به افزایش تعداد مراجعین به مرکز شده است.
وی گفت: در طرح بسیج زوج هایی که عضو بسیج شهری و روستایی باشند و هر دو ازدواج اول که فرزندی نداشته باشند و خانم زیر 42 سال باشد، می توانند در این طرح شرکت کنند که همه هزینه رایگان خواهد شد.
رییس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال روز افزون مردم شریف استان مازندران و استان های همجوار و حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در درمانگاه فوق تخصصی، ضرورت توسعه مرکز از نظر مکانی کاملا محسوس است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در این منطقه شایع بوده و نیاز به ریشه ‌یابی دارد مشکلات مربوط به اختلالات قاعدگی از دوران بلوغ در بانوان و دختران دبیرستانی بوده است، بیان کرد: افراد زیادی به این مرکز مراجعه کردند، خوشبختانه با بررسی‌ های انجام ‌شده و درمان‌ های اولیه توانستیم مشکلات ناباروری آنها را حل کنیم و مانع عوارض بعدی مشکلات باشیم.
رییس بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در پایان تصریح کرد: این مرکز توانست در زمینه های مختلف از جمله، مشاوره قبل بارداری، مشاوره حین بارداری، سلامت باروری و جلوگیری از ناباروری در حد بالایی در این منطقه خدمات ارائه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha