عمل پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد

نود و دومین عمل پیوند قلب بر روی یک بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

به گزارش گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،رئیس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد  اظهار کرد: این عمل بر روی یک  بانوی 56 ساله اهل و ساکن  مشهد، مبتلا به نارسایی قلبی با موفقیت انجام شد و قلب اهدایی این بیمار از جوان 26 ساله که به علت سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضا منتصریه دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد و حیات دوباره ای به او بخشید.

دکتر محمد عباسی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام و خاطر نشان کرد: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه دوران نقاهت را طی می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه پیوند یک قلب کار تیمی است و گروه های متعددی در آن دخیل هستند، استمرار کار گروهی نشان دهنده سازمان دهی مناسب در این گونه اعمال جراحی است و چه بسا که گروه های مختلفی برای انجام چنین عمل هایی اقدام می کنند که به علت نداشتن زیر ساخت های مناسب و هماهنگی کار تیمی خیلی سریع متوقف می شود.

دکتر عباسی تصریح کرد: خوشبختانه تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مشارکت همکاران جوان دانشمند، متعهد، علاقمند و دلسوز به بیمار تشکیل شده است که هر چه از شروع فعالیت تیم می گذرد هماهنگی آن بارزتر و نتایج آن نیز بسیار مطلوب تر می شود.

دکتر رضا باقری؛ رئیس تیم پیوند قلب و ریه، دکتر محمد عباسی؛ رئیس تیم پیوند قلب و جراح قلب، دکتر ناهید زیرک؛ متخصص بیهوشی، دکتر علیرضا صداقت و دکتر شهرام امینی، فوق تخصص مراقبت های ویژه، دکتر فروه وکیلیان، سارا امینی و پروانه کفشبانی، فوق تخصص قلب و نارسایی قلب، دکتر امیر هوشنگ محمد پور، فارماکولوژیست، دکتر سید حمید رضا حسینی خواه، جراح قلب از اعضای تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

جراح تیم پیوند قلب و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از همکاری صمیمانه و دلسوزانه تیم پرستاری پیوند قلب و ریه اتاق عمل ای سی یو قلب باز و بخش جراحی قلب باز تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha