تصمیمات قاطع استاندار مازندران در به سرانجام رساندن پروژه‌های‌ گلوگاه

استاندار مازندران در سفر یکروزه خود به شهرستان گلوگاه پس از بازدید از مناطق مختلف و دیدار با اقشار مختلف و شرکت در نشست ها، خواستار بکارگیری از ظرفیت نخبگان برای برون رفت از مشکلات شهرستان شد.

استاندار مازندران در سفر یکروزه خود به شهرستان گلوگاه پس از بازدید از مناطق مختلف و دیدار با اقشار مختلف و شرکت در نشست ها، خواستار بکارگیری از ظرفیت نخبگان برای برون رفت از مشکلات شهرستان شد و با بیان اینکه گلوگاه باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، بخشدار مرکزی شهرستان را به دلیل تخلفات متعدد عزل و برای برخی پروژه های نیمه تمام گلوگاه، ضرب الاجل و بازه زمانی معین کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، سید محمود حسینی پور، در ادامه سفرهای شهرستانی، امروز جمعه ششم خردادماه به همراه ۵۰ تن از مدیران استانی دستگاه‌های اجرایی به شهرستان گلوگاه سفر کرد تا از نزدیک مسائل و مشکلات این شهرستان را بررسی کند.
حسینی پور در بدو ورود به شهرستان گلوگاه پس از حضور در مزار شهدا در جمع خبرنگاران گفت: گلوگاه ظرفیت های مختلف اقتصادی برای ایجاد اشتغال پایدار دارد که برای شکوفایی این استعدادها تلاش خواهیم کرد.


انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن وامدار خون شهداست
حسینی پور در ادامه برنامه سفر به گلوگاه و در دیدار با خانواده شهید هشت سال دفاع مقدس، عبدالرضا کلبادی نژاد افزود: انقلاب اسلامی وامدار امثال شهیدان کلبادی نژاد و خانواده‌های آنهاست؛ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به پیشرفت های خوبی در دهه‌های گذشته رسیده و خدمات موثری به مردم ارائه داده که تمامی این دستاوردها مرهون جانفشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران است.


استاندار مازندران با بیان اینکه در جامعه به طور حتم با کاستی هایی روبرو هستیم، گفت: عدالت، مردمسالاری دینی و قانونگرایی، از جمله شعارها و آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است و باید در جهت تحقق آن همه مسئولان در تلاش باشند.
وی اظهار کرد: افزایش همدلی و همگرایی مسئولان در شهرستان گلوگاه باعث امیدواری بیشتر مردم و تسهیل مسیر خدمت به آنان می شود.
تکمیل پل نیمه‌تمام «تیله نو» تا دهه فجر ۱۴۰۱
حسینی‌پور در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان گلوگاه در حاشیه بازدید از پل نیمه تمام روستای «تیله نو» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به هیچ عنوان روا نیست اهالی روستای تیله نو با ۵۱۶ خانوار و ۱۶۴۱ نفر جمعیت از راه دسترسی ایمن محروم شوند و به طور حتم مسئولان امر برای تکمیل این طرح عمرانی باید پای کار بیایند.

استاندار با بیان اینکه عملیات ساخت پل دسترسی روستای تیله نو در سال ۱۳۹۸ آغاز شد اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۳۹۹ متوقف شد خاطرنشان کرد: با تخصیص و تامین اعتبارات ادامه ساخت این طرح از هفته آینده آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: با تخصیص حدود پنج میلیارد تومان اعتبار از محل ملی و استانی این طرح باید تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

تصمیمات قاطع استاندار مازندران در به سرانجام رساندن پروژه‌های‌ گلوگاه


استفاده از ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهی
در ادامه عالی ترین مقام دولت در استان مازندران در نشست با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی شهرستان گلوگاه در سالن جلسات شرکت دخانیات تیرتاش گفت: از ظرفیت استعدادهای ناب و نیروی انسانی شهرستان گلوگاه متاسفانه در سال‌های گذشته استفاده نشد و دیده نشدن نخبگان علمی برای توسعه این منطقه پذیرفتنی نیست.
حسینی پور با بیان اینکه، ایده پردازی و استفاده بهینه از نیروی انسانی رمز توسعه گلوگاه و دیگر شهرستان‌های مازندران است، گفت: نخبگان علمی برای توسعه روزافزون این دیار برنامه دهند چراکه مسئولان دولت سیزدهم خود را مکلف به استفاده اصولی از ظرفیت نخبگان علمی و دانشگاهی می دانند و فرمانداران و روسای ادارات استانی و شهرستانی به طور حتم از دیدگاه های موثران استفاده کنند.
وی تصریح کرد: بی‌توجهی به دیدگاه‌های کارشناسی نخبگان علمی در امور اجرایی و فنی جفا به منطقه است و از مسئولان محلی می خواهم که با جدیت دیدگاه های کارشناسی اقشار مختلف مردم به ویژه نخبگان را مورد توجه قرار دهند.
استاندار مازندران با بیان اینکه گلوگاه مشخصات بسیار خوبی برای شکوفایی استعدادهای نهفته دارد و محرومیت و مشکلات اقتصادی زیبنده گلوگاه نیست و این شهرستان نیازمند تحولات اساسی است گفت: به مردم این دیار قول می دهیم که تمام تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی های گلوگاه بکار بگیریم و اکنون تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان در نقاط مختلف این شهرستان حضور دارند و برای بررسی ظرفیت‌ها و گره گشایی دغدغه های این دیار در تلاش هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که سیاست اجرایی استان بر این است که گلوگاه همه جانبه توسعه یابد، اظهار کرد: برای تحقق این امر اراده درونی نیز لازم است؛ گلوگاه نیازمند مدیریت یکپارچه و قوی برای توسعه اقتصادی است و همدلی و هماهنگی مردم و مسئولان برای تحقق این امر اجتناب ناپذیر است.
وی با تاکید بر اینکه برای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در گلوگاه نخبگان علمی این شهرستان پای کار بیایند، گفت: کارگروه توانمندسازی گلوگاه باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و سند ارتقاء سطح کمی و کیفی این شهرستان هر چه سریع تر از سوی نخبگان علمی تدوین شود.
حسینی‌پور با تاکید بر این که برای توسعه گلوگاه باید چشم انداز ۲۰ ساله تدوین شود، گفت: زیرساخت های این شهرستان در شان و منزلت مردم آن نیست و ادامه این رویه می تواند در آینده آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.
«مصیب محله» در آستانه تحول و توسعه
مقصد بعدی سفر یکروزه استاندار روستای مصیب محله گلوگاه بود که وی محرومیت این روستا را بیشتر از سایر روستاها اعلام کرد و گفت: علیرغم اینکه مردم این روستا ۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب نمودند اما روستا همچنان در محرومیت باقی مانده است و این زیبنده این روستا نیست.


حسینی پور از ورود بنیاد مسکن و نوسازی مدارس جهت نوسازی و تجهیز مدرسه این روستا تا مهر ماه امسال خبر داد و با بیان اینکه مدرسه روستا باید تا قبل از زمستان آماده بهره برداری و تحویل شود اضافه کرد: آسفالت یک کیلومتر از محور این روستا باید هرچه زودتر انجام شده و همچنین احداث ۵ واحد مسکونی برای مردم این روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا قبل از زمستان انجام شود.
استاندار مازندران خطاب به روستائیان وعده داد: هر واحد روستایی که علاقه داشته باشد منزل خود را تخریب و مجددا بسازد، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود تا بافت روستا توانمند شود.
حسینی پور با بیان اینکه به دنبال احیای اقتصاد روستا هستیم و روستاهای ما مجددا باید فعال شوند و به حوزه دامداری و کشاورزی بازگردندتاکید کرد: هیچ زمینی در این روستا نباید بایر باشد و جوانان با تشکیل شرکت های تعاونی این روستا را آباد کنند؛ ما باید زمینه بازگشت جوانانی که شغل کاذب در شهر دارند را به روستاها به ویژه مصیب محله گلوگاه فراهم کنیم.
گفتنی است بنابر دستور استاندار مقرر گردید تخریب ۲ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل روستای مصیب محله شهرستان گلوگاه تا قبل از پایان جلسه شورای اداری شامگاه انجام شود. همچنین حسینی پور با مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز  خوش نشینان در حریم جنگل و مشاهده محرومیت های شدید مردم روستای مصیب محله بخشدار مرکزی گلوگاه را از سمتش برکنار کرد.
وی با صدور این دستور گفت: به احدی اجازه نخواهیم داد تا در انفال و منابع طبیعی بویژه جنگل دست اندازی کند و با قاطعیت با ساخت و سازهای غیرمجاز خاصه در حریم جنگل، برخورد خواهیم کرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha