اشتغال‌های دانش بنیان در حوزه پرستاری ایجاد می‌شود

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: در مسیر تحقق شعار سال در حوزه تخصصی خودمان برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص ایجاد اشتغال‌های دانش بنیان در حوزه پرستاری داریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمد میرزابیگی در حاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: تعاملات بسیارخوب عمیق و هدفمندی میان سازمان نظام پرستاری کشور و معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برقرار است، ما به عنوان نظام پرستاری و معاونت مربوطه در وزارت بهداشت به عنوان متولی این حوزه براساس اولویت‌های نظام سلامت در مسیر خدمت به مردم برنامه‌های منسجم و مشترکی اجرا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این دو مجموعه در حوزه‌هایی همچون پذیرش دانشجو، بازنگری رشته‌ها و رشته مقاطع تحصیلی و بازآموزی‌ها و اخلاق پرستاری به‌صورت مشترک در حال اجراست.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور با ذکر این نکته که در جهت تحقق شعار سال در حوزه تخصصی خودمان برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص ایجاد اشتغال‌های دانش بنیان در حوزه پرستاری داریم، تأکید کرد: در حوزه دانش بنیان یکی از رشته‌هایی که می‌تواند اشتغال در موضوعات مراقبت در منزل، پرستاری جامعه نگر، خدمت به بیماران مزمن و خدمت به سالمندان ایجاد نماید رشته پرستاری بوده و در کنار آن این حوزه می‌تواند در زمینه راه‌اندازی سیستم‌های دانش بنیان مبتنی بر دنیای مجازی و فناوری های روز این حوزه پیشگام این عرصه در حوزه سلامت باشد.

دکتر میرزابیگی با بیان اینکه 3 حوزه پزشکی، پرستاری و داروسازی در کنار هم و در مسیر سلامت جامعه تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: این 3 حوزه جدای از هم نیستند، ما 2 سیستم پزشکی و مراقبتی داریم که حوزه‌‍‌‎ها و تخصص‌های مختلف پزشکی و داروسازی زیر مجموعه سیستم پزشکی بوده و در تخصص‌های مختلف پرستاری در حوزه‌های هوشبری، داخلی، جراحی، سلامت جسمی و روحی، اتاق عمل، بیهوشی، کودکان، فوریت‌های پزشکی زیر مجموعه سیستم پرستاری هستند.

وی اضافه کرد: پرستار متولی امر مراقبت است که در گروه‌های تخصصی ذکر شده و متناسب با تخصص و مهارتشان خدمات‌رسانی لازم را ارائه می‌نمایند و با حضور 24 ساعته خود بر بالین بیمار نقشی کلیدی در امر درمان بیماران ایفا می‌نمایند.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور ضمن اشاره به مجاهدت‌های مدافعان سلامت در طول دوران بحران کووید 19 و گرامیداشت نام و یاد شهدای والامقام این عرصه، بیان کرد: نقش پرستاران و اساتید و دانشجویان پرستاری و جان‌فشانی‌های آن‌ها در طول ایام بحران کرونا بر هیچکس پوشیده نیست، عزیزانی که جان خویش را به خطر انداختند تا جان همنوعانشان حفظ شود و حضور قهرمانانه‌شان همچون دوران دفاع مقدس در طول تاریخ بی‌سابقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha