متخصصین طب اورژانس، نخستین  و مهمترین اقدامات حیات بخش را به بیمار ارائه می دهند

مدیر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: متخصصین طب اورژانس، نخستین و مهمترین اقدامات حیات بخش را به بیمار ارائه می دهند و خدمات این گروه نقش موثری در سرعت و کیفیت درمان و تعیین تکلیف بیماران دارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر حمیدرضا ریحانی،  با اشاره به اینکه متخصصین طب اورژانس در بحران هایی مانند کرونا که بیماران زیادی به بیمارستانها مراجعه می کنند باید شرایط را مدیریت کنند و اقدامات اولیه ضروری به آنها ارائه کنند و اگر بیمار نیاز به بستری داشت به بخش ها ارجاع داده شود، گفت: در اکثر موارد بیمار بعد از دریافت اقدامات اولیه نیاز به بستری پیدا نمی کند و ترخیص می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پزشکان طب اورژانس در ایام تعطیل و غیر تعطیل در اورژانس بیمارستانها بخصوص بیمارستانهای دانشگاهی با تعداد بالایی از بیمار روبرو می شوند و به دلیل همین سختی کار،  اقبال زیادی برای ورود به این رشته از سوی پزشکان عمومی دیده نمی شود، خاطر نشان کرد: به طورمعمول،  اقداماتی که برای بیماران در اورژانس انجام می شود به صورت تیمی است اماکنترل شرایط بر عهده متخصص طب اورژانس است.

دکتر ریحانی با بیان اینکه در اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) روزانه 300 تا 400 بیمار مراجعه می کنند.تصریح کرد: متخصصین طب اورژانس دانشگاه در بیمارستانهای هاشمی نژاد ، قائم(عج) و امام رضا(ع) به همراه دستیاران مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند و در سایر بیمارستانها نیروهای درمانی این رسالت را برعهده دارند.

مدیر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر 17 دستیار  و 2 نفر عضو هیات علمی در این گروه آموزشی مشغول فعالیت هستند ، گفت:  رویکرد متخصص طب اورژانس بیمار گرایانه است یعتی براساس شرایط عمومی وضعیت کلی بیمار برای وی تصمیم گیری می شود این درحالی است که در سایر تخصص ها براساس نوع بیماری روند درمان فرد طرح ریزی می شود.

دکتر ریحانی بیان کرد: در اورژانس بیمارستانی شرایط غیر قابل برنامه ریزی است و متخصص طب اورژانس در برخی از ساعات با حجم زیادی از بیماران روبرو می شوند که اکثر آنها نیاز به خدمات درمانی سریع دارند بنابراین یک متخصص طب اورژانس باید این توانایی را داشته باشد که بتواند شرایط بیماران را مدیریت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha