انتقال حساب های بانکی، شرط فعالیت شرکت ها در استان کرمان است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، عدم دسترسی به منابع مالی کافی را یکی از مشکلات استان کرمان برشمرد و خطاب به استاندار کرمان, گفت: هر شرکتی که قصد فعالیت در کرمان دارد، باید از همان ابتدا حساب‌ های بانکی خود را به استان منتقل کند و از این طریق درآمدهای مالیاتی وی را به استان بیاوریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شهباز حسن‌پور در چهاردهمین آئین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان، گفت: کارآفرین با تلاش باعث موفقیت خود و دیگران شده و رفاه به مردم هدیه می‌ کند.

 وی کارآفرین را همانند رزمنده‌ ای که در حال جهاد است، دانست و افزود: متاسفانه فرصت‌ های استان کرمان را برای رفاه عموم مردم استفاده نکردیم.

 نماینده مردم سیرجان و بردسیر و رئیس مجمع نماینگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: صدها شرکت منابع عظیمی از استان کرمان می‌ برند و منابع مالی و درآمدهای مالیاتی آن ها در استان نیست و آمادگی معرفی همه این شرکت‌ ها را به صورت شفاف دارم.

 حسن‌پور ادامه داد: به طور مثال شرکت مبنا که شرکت نیمه خصوصی است بیش از ۵ هزار میلیارد در استان پروژه دارد و نه تنها یک ریال از این پول‌ ها در استان کرمان نیست بلکه حتی بیشتر نیروهایش غیر بومی هستند.

 وی عمل نکردن به قوانین حمایت‌ گر را یکی دیگر از مشکلات دانست و بیان کرد: باید قوانین مزاحم سر راه کارآفرینان شناسایی و حذف کنیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عدم تربیت نیروی ماهر در راستای نیاز بازار را از دیگر مشکلات استان عنوان کرد و در ادامه راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاری استان کرمان در تهران و راه اندازی دفتر جذب سرمایه و حمایت از کارآفرین در خارج از کشور پیشنهاد کرد.

حسن پور تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته حدود ۷۰ درصد تصمیمات کارآفرینان می گیرند، اما در ایران بر عکس ۷۰ درصد تصمیمات را سیاسیون می‌ گیرند و استان کرمان می تواند پایلوت این روش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha