تحلیل جالب ونگر از قهرمانی رئال و ناکامی لیورپول

آرسن ونگر نقش تجربه هافبک های رئال و قدرت هدایت کارلو آنچلوتی را در قهرمانی رئال پررنگ عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت، رئال مادرید با عبور از سه حریف بزرگ و قدرتمند به فینال لیگ قهرمانان رسیده بود و در نهایت نیز توانست قهرمان شود. گل دقیقه 59 وینیسیوس برابر لیورپول، حکم قهرمانی شماره 14 کهکشانی ها را امضا کرد. در شبی که بی تردید تیبو کورتوا بهترین بود و با 9 مهار موفق، یک‌تنه مانع گلزنی لیورپولی ها به خصوص محمد صلاح شد. رئال فصل را با قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا، لالیگا و لیگ قهرمانان به اتمام رساند.

تحلیل جالب ونگر از قهرمانی رئال و ناکامی لیورپول

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی سابق آرسنال در مورد بازی فینال گفت:« پس از تماشای فینال از خودم پرسیدم که از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر در هفته پایانی تا چه اندازه در افت اعتماد به نفس و اطمینان لیورپول نقش داشت. صلاح، مانه و بازیکنان دیگر لیورپول مثل همیشه سرحال و قبراق نبودند. فاکتور مهمی که اجازه نداد تفاوت ها را رقم بزنند.»

تحلیل جالب ونگر از قهرمانی رئال و ناکامی لیورپول

ونگر ادامه داد:« در قهرمانی رئال من نقش آنچلوتی را پررنگ می بینم. او به خوبی راه هدایت این ستاره های بزرگ را می داند و تیمش در فینال آسوده خاطر و مطمئن بازی کرد. همچنین نباید از تجربه بالای بازیکنان رئال به سادگی گذر کرد. به خصوص باید به خط میانی رئال اشاره کرد که در آن والورده، مودریچ، کاسیمیرو و تونی کروس همگی برجسته بودند. آنها می دانستند وقتی تحت فشار قرار می گیرند و در مقطعی جریان بازی بر ضدشان است، قادرند شرایط را تغییر دهند چون قبلا این کار را انجام داده اند. یک چیز خاص در رئال مادرید وجود دارد و من اعتبارش را به آنچلوتی می دهم. رئال تاریخچه ای غنی هم دارد و به آن در بازی های بزرگ تکیه می کند. رئال یک تیم پرستاره است، تیمی متشکل از بازیکنانی که دوست هم هستند. همیشه نمی توان چنین تیمی را شکل داد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha