پویش اهداء خون توسط شرکت‌ کنندگان سوگواره ملی تعزیه در «ده زیار» کرمان

دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه در روستای «ده‌ زیار» کرمان، از اهداء ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی سی خون شرکت کنندگان در این سوگواره به بیماران نیازمند کرمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ثارالله انکوتی، گفت: پنجمین شب از نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ زیار با استقرار پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان کرمان در مسجد مقدس حضرت جواد الائمه(ع) همراه بود.

وی با بیان اینکه ارادتمندان به آستان مقدس اهل‌ بیت(ع) ۱۳ هزار و ۵۰۰ سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند، افزود: شب پنجم این سوگواره صحنه‌ های نابی از حس انسان دوستی شرکت‌ کنندگان در سوگواره از پیر و جوان برای کمک به بیماران نیازمند به خون به همراه داشت.

دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه «ده‌ زیار» کرمان با اشاره به اینکه در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ زیار برنامه‌ های فرهنگی و مذهبی متعددی در حال اجرا است، تصریح کرد: در هر شب سوگواره ۱۴ هزار صلوات برای شادی روح سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۳ شهید والامقام روستای ده‌ زیار توسط شرکت‌ کنندگان در سوگواره ختم می‌ شود.

انکوتی در ادامه، خاطرنشان کرد: تجلیل از تعدادی از مادران شهدا و تجلیل از تعدادی از پیشکسوتان تعزیه استان و روستای ده‌ زیار از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی این سوگواره در دوره نهم بود.

وی افزود: افتتاحیه نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌ زیار نیز با برگزاری یادواره ۱۳ شهید والامقام روستای ده‌ زیار با حضور خانواده معظم شهیدان و سخنرانی امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ ای ارتش جنوب‌ شرق کشور همراه بود.

دبیر اجرایی نهمین سوگواره ملی تعزیه در روستای ده زیار کرمان, دوخت خیمه و برپایی خیمه عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نهمین سوگواره ملی تعزیه را اقدامی بسیار معنوی عنوان کرد و گفت: قبلاً خیمه نداشتیم، اما به همت مردم و عاشقان امام حسین(ع) در مدت حدود یک هفته خیمه عزا به متراژ ۱۲ در ۱۲ متر دوخته و در محل برگزاری سوگواره نصب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha