بزرگترین تفاهم‌نامه تامین کاغذ چاپ و تحریر در کشور به امضا رسید

بزرگترین تفاهم نامه و قرارداد  تامین کاغذ به میزان ۳۰ هزار تن با آموزش و پرورش به امضا رسید. 

در این مراسم که حجت الاسلام لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر نیک نژاد مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ، مدیران عامل شرکتهای افست و چاپ و نشر و جمعی از مدیران دو مجموعه حضور داشتند ، با تامین ۳۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای کتب درسی سال آینده دانش آموزان توافق حاصل شد. 

 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، در این مراسم ابتدا حجت الاسلام لطیفی معاون وزیر به تقویت و حمایت از تولید داخل به عنوان راه حل اساسی برای رفع مشکلات کشور اشاره و خاطرنشان کرد : امکان دارد تولید داخل با چالش هایی از نگاه اقتصادی همراه باشد اما وقتی با یک سیاست کلان به آن نگاه می کنیم آن چالش دیده نمی‌شود و اولویت و رویکرد حمایت از تولید داخل ملاک عمل قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از تولید کننده داخلی ، امضای این تفاهم نامه را گامی موثر در جهت تأمین کاغذ مورد نیاز کتب درسی دانش آموزان  دانست . 

 حجت‌الاسلام لطیفی ضمن اشاره به بالا بودن کیفیت محصولات ایرانی این نشست را آغاز یک تحول در تامین کاغذ مورد نیاز در حوزه کتب درسی و نشر دانست و بر حمایت از تولید داخل تاکید ورزید . 

 در ادامه این نشست دکتر نیک نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در ابتدا ضمن تجلیل از دولت سیزدهم و اهتمام ویژه معاون اول محترم رئیس جمهور در حمایت از کالای ایرانی افزود :  این قرارداد بزرگترین قرارداد تولید و تامین کاغذ مورد نیاز کتب درسی کشور است که ۷۰ درصد نیاز دانش‌آموزان را تامین می نماید . 

 مدیرعامل چوب و کاغذ مازندران  تحقق منویات مقام معظم رهبری را در شرایط سخت کمبودها و جنگ نابرابر و تحریم های ظالمانه دشمنان را پس از سالها از افتخارات این شرکت دانست و خاطرنشان کرد:  در سال ۹۰ این شرکت تنها موفق گردیده بود ۱۴ هزار تن کاغذ را تولید و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد اما اکنون ضمن تحویل ۵ هزار تن کاغذ تحریر در انتهای سال ۱۴۰۰ موفق گردید ضمن تداوم تولید در این نوع کاغذ به تعهد اخلاقی و اجتماعی خود نیز در تامین کاغذ کتب درسی عمل نمایند . 

 نیک نژاد با اشاره به شعار ما می‌توانیم در دولت سیزدهم  این اقدام را قدمی بزرگ در راه رفع نیاز و خودکفایی کشور دانست و افزود : با اجرای این توافق نامه از خروج ۳۰ میلیون دلار ارز کشور جلوگیری خواهد شد .  

 وی حمایت وزرای محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستیابی به این تفاهم‌نامه بسیار با ارزش دانست و بر اراده کارکنان مجموعه چوب و کاغذ مازندران برای تحقق این توافق تا پایان سال جاری تاکید ورزید .
مدیر عامل چوب و کاغذ مازندران در انتهای سخنان خود تاکید کرد در صورت حمایت دستگاه‌های اجرائی کشور این مجموعه قادر خواهد بود ۱۵۰۰۰ تن دیگر از نیاز کشور را تا پایان سال‌جاری تامین نماید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha