هلال احمر آماده حضور موثر در کاهش تاثیرات چالش جهانی تغییرات اقلیمی است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر آماده حضور موثر در کاهش تاثیرات چالش جهانی تغییرات اقلیمی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر در جلسه شورای راهبردی تغییرات اقلیمی با قدردانی از شکل گیری این شورا در هلال احمر گفت: انسجام و هم افزایی در بین مجموعه هایی که در خصوص مسئله تغییرات اقلیمی فعالیت می کنند از مهم ترین اهداف تشکیل این شورا است.

رفیعی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی یکی از چالش های آینده جهان و کشور ما خواهد بود افزود: سالانه خسارات زیادی از گرد و غبار و آلودگی هوا به کشور وارد می شود که رفع این مهم نیازمند فعالیت های هدفمند، با برنامه و جدی است.

رئیس فراکسیون محیط زیست با تاکید بر بررسی نقش سازمان ها ومعاونت های جمعیت هلال احمر در حوزه تغییرات اقلیمی، استفاده از ظرفیت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر جهانی در این خصوص را بسیار مهم دانست.

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه اساس شکل گیری این شورا را تأثیرات چشم گیر تغییرات اقلیمی سال های اخیر بر حیات مناطق مختلف جهان از جمله ایران دانست و گفت: متأسفانه شاهد تأثیرات زیاد مستقیم و غیر مستقیم این تغییرات در زندگی شهروندان در سراسر کشور هستیم .

دکتر کولیوند با اشاره به اهداف و برنامه های کلی هلال احمر تصریح کرد : باید به صورت یک فعالیت تشکیلاتی و منسجم و پژوهشی از روند تأثیرات مخرب بیشتر این پدیده جلوگیری کرد.

وی با تأکید بر برنامه ریزی اصولی و صحیح، تدوین سیاست گذاری و استفاده از توان و تجربیات داخلی و بین المللی در تعامل با کشور های منطقه و صلیب سرخ جهانی، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین این فعالیت ها برای حرکت در این مسیر تهیه مستندات، تحقیقات و برنامه ریزی است .

رییس جمعیت هلال احمر در همین زمینه گفت: بهره گیری از توان سازمان های داوطلبان و جوانان می تواند راهگشا باشد.

در ادامه، حاضرین در این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha