ضرورت انطباق فعالیت واقعی مودیان مالیاتی با فعالیت اقتصادی ثبت شده در نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان گفت: در صورتی که نوع فعالیت انتخاب شده در ثبت نام مودیان با فعالیت اقتصادی واقعی مودی مطابقت نداشته باشد، از منظر سازمان، مودی برای فعالیت اقتصادی واقعی خود، اظهارنامه تسلیم ننموده و مشمول جریمه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید زینل پور، گفت: مالیات مقطوع تعیین شده بابت عملکرد سال ۱۴۰۰ برای مشمولین تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم، صرفا برای فعالیت اقتصادی انتخاب شده در فرم مربوطه قابل استناد می باشد و در صورتی که نوع فعالیت اقتصادی انتخاب شده با فعالیت اقتصادی واقعی مودی مطابقت نداشته باشد، مودی برای فعالیت اقتصادی واقعی خود اظهارنامه تسلیم ننموده است.

وی افزود: بدیهی است این عدم تطابق منجر به این خواهد شد که مودی از هرگونه معافیت و نرخ صفر مالیاتی بابت فعالیت اقتصادی ابراز نشده، محروم شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: این مودیان بابت درآمد ناشی از فعالیت کتمان شده، علاوه بر مرتکب شدن جرم مالیاتی، مشمول ۳۰% جریمه غیر قابل بخشودگی خواهند شد.

زینل پور با بیان اینکه خرداد ماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: برخورداری از هر نوع معافیت‌ یا نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه صحیح اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در موعد مقرر قانونی است.

وی اظهار داشت: اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) مطابق قانون باید اظهارنامه مالیاتی یا فرم موضوع تبصره ماده (۱۰۰) عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را تا پایان خرداد ماه سال جاری به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir ارسال و مالیات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان با اشاره به اینکه مودیان می‌ توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خود اظهاری مالیاتی یا فرم مذکور برخوردار شوند، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور امسال مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌ های بانکی(POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه های سازمان اجرا می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha